Smerfy

  • doskonalenie umiejętności formułowania i wypowiadania swojego zdania na forum grupy
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
  • ćwiczenie pamięci poprzez naukę wierszyków i rymowane
  • zachęcanie do aktywnego udziału we wspólnym śpiewie, tańcach i muzykowaniu
  • rozbudzanie w dzieciach ciekawości poznawczej i chęci poznawania otaczającego świata
  • utrwalenie umiejętności wskazywania na mapie i globusie położenia Polski
  • zapoznanie z wyglądem Ziemi na podstawie modeli płaskich i przestrzennych
  • poznanie charakterystycznych elementów wybranych krajów podczas zajęć i zabaw
  • rozwijanie ciekawości poznawczej oraz uwrażliwianie na piękno i różnorodność naszej planety
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
  • zapoznanie z różnymi środkami transportu i rodzajami traktów komunikacyjnych, którymi się poruszają
  • stwarzanie okazji do nabywania umiejętności dokonywania zakupów i poznawania wartości nabywczej pieniądza
  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody i zachęcanie do troski o środowisko
  • zapoznanie z oznakami nadchodzącego lata
  • zachęcanie do obserwowania letniej przyrody i budzenie ciekawości poznawczej
  • zapoznanie z wybranymi owocami sezonowymi
  • odkrywanie znaczenia wody w przyrodzie
  • zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, na podstawie utworów literackich, ilustracji
  • doskonalenie percepcji i pamięci wzrokowej
  • umuzykalnianie dzieci poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem
  • zachęcanie do ekspresji artystycznej, prezentowania swoich osiągnięć i nabytych umiejętności
  • doskonalenie umiejętności przeliczania

Tematy do realizacji:

  • Święto dzieci
  • Egzotyczne kraje
  • Obserwacje przyrody
  • Wesołe wakacje

21 maja odbyła się wycieczka autokarowa, podczas której odwiedziliśmy Farmę „Cztery Pory Roku” w Powsinie. Był to dzień pełen radości i nowych, ciekawych doświadczeń. Dzieci miały okazję zobaczyć z bliska zwierzęta gospodarskie, między innymi: gęsi, kury, kozy, świnie czy króliki. Dowiedziały się jak wygląda opieka nad zwierzętami, a także poznały ciekawostki o codziennym życiu na wsi. Jedną z atrakcji była możliwość spróbowania swoich sił w dojeniu krowy – za pomocą specjalnego modelu edukacyjnego, który wzbudził wiele emocji. Podczas zajęć kreatywnych, dzieci rozwijały swoją wyobraźnię i zdolności plastyczne, tworząc wyjątkowe i pomysłowe prace związane z tematyką wiejską. Nie zabrakło również czasu na odpoczynek, smacznego poczęstunku w postaci pysznych pieczonych kiełbasek oraz wesołej zabawy na placu zabaw. 

Jakiś czas temu Smerfy rozmawiały na temat łąki i poznawały owady na niej żyjące oraz rośliny które mogą spotkać. Dzieci dowiedziały się co to jest barwa ochronna i do czego służy jak również uczyły się krótkiej pokazywanki paluszkowej o biedronce. Przy okazji tematu utrwalaliśmy określanie kierunków i położenie przedmiotu względem drugiego, ćwiczyliśmy szybką reakcję na sygnał w zabawie "Pszczółki do ula" oraz wykonaliśmy kolorowe motyle z gotowych elementów według wzoru. 20 maja świętując Dzień Pszczoły Smerfy wysłuchały krótkiej opowieści, dowiadując się wielu ciekawostek o pszczołach. Dzięki rysunkom poznaliśmy budowę pszczoły i róznice między osą, a pszczołą. Dowiedzieliśmy się czym zajmuje się pszczelarz, poznaliśmy jego akcesoria i jakie są rodzaje miodów. Chętne dzieci mogły powąchać i spróbować trzech rodzajów miodu (lipowy, lawendowy i wielkowiatowy). Na zakończenie zajęć wykonaliśmy pracę plastyczną - pszczółkę.

Dziś dzieci obejrzały teatrzyk pt. „O tym, dlaczego kurka znika z dziecięcego słownika”. Przedstawienie w przystępny i zabawny sposób poruszało temat siły słów i tego, jak łatwo mogą one sprawić komuś przykrość. Główna bohaterka – pszczółka – nieświadomie zaczęła powtarzać zasłyszane słowo, które okazało się nieodpowiednie. Na szczęście mądry lew pomógł jej zrozumieć, że warto uważać na to, co się mówi, bo dobre słowa budują, a złe potrafią ranić.

W tym tygodniu „Smerfy” wyruszyły w niezwykłą podróż po Europie. Poprzez wiele aktywności, przedszkolaki poznały wybrane europejskie kraje i ich charakterystyczne zabytki. Dzieci chętnie wypowiadały się na temat podróży, dzieliły się doświadczeniami i marzeniami o miejscach, które chciałyby odwiedzić. Ponadto „Smerfy” wykonały kolorową i kreatywną pracę plastyczną - samoloty z papieru, które „poleciały” do wybranych państw europejskich. W ramach zajęć z kodowania, przy pomocy robota edukacyjnego Photon, dzieci programowały trasę na macie do ilustracji sąsiadujących z Polską krajów. Tydzień urozmaiciły także zabawy ruchowe i taniec podczas zajęć z zumby. 

• dostrzeganie piękna najbliższego otoczenia
• wzbudzanie pozytywnych emocji związanych z własnym krajem
• utrwalenie znajomości symboli narodowych
• poznanie znaczenia wyrażeń „mała ojczyzna” i „duża ojczyzna”
• utrwalenie znajomości własnego adresu zamieszkania
• poznanie wybranych legend polskich
• wzbogacenie wiedzy na temat Warszawy i Krakowa
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
• budowanie szacunku do ojczyzny oraz Europy
• rozbudzanie uczuć patriotycznych oraz poczucia przynależności do Unii Europejskiej
• poznanie symboli Unii Europejskiej
• zdobywanie wiedzy na temat niektórych krajów Europy i ich zabytków
• poznanie i degustowanie owoców z krajów śródziemnomorskich
• rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
• uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
• doskonalenie sprawności manualnej
• rozbudzanie zainteresowania książkami
• słuchanie utworów literackich dla dzieci
• rozwijanie zdolności komunikacyjnych przez dostosowywanie wypowiedzi do sytuacji i tematyki
• rozbudzanie zainteresowania przyrodą
• zakładanie uprawy kwiatów
• zdobywanie wiedzy na temat wybranych owadów oraz ich roli w przyrodzie
• poznawanie okazów przyrodniczych za pomocą różnych zmysłów
• doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach i zbiorach zastępczych oraz szeregowania
• rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej
• rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych z różnorodnych materiałów
• wypowiadanie się na temat swojej rodziny
• nazywanie sprzętów potrzebnych podczas porządków
• rozumienie konieczności pomagania w pracach domowych
• poznanie sposobów spędzania czasu wolnego z rodziną
• utrwalenie znajomości funkcji kalendarza
 
Tematy do realizacji:
1. Patriotyczny maj
2. Europa wita nas
3. Kolorowa wiosna
4. Moja rodzina

Smerfy przygotowując się do nadchodzących świąt poznawały symbole jak również utrwalały tradycje i zwyczaje z nimi związane. Rozmawialiśmy na temat koszyczka wielkanocengo i tego co powinno się w nim znaleźć oraz co oznaczają poszczególne produkty. Wykonywaliśmy prace plastyczne: pisanki metodą wydrapywanki, malowaliśmy farbami zajączki i kurczaczki, sialiśmy rzeżuchę i owies o który musieliśmy codziennie dbać aby ozobiły nasze świąteczne stoły. W tym czasie nasza koleżanka z grupy Ola wzięła udział w konkursie na wielkanocną palmę i zajęła III miejsce! Bardzo serdecznie gratulujemy!

Nasz ogródek na oknie cały czas się zmienia. Cebulki przekwitniętych kwiatów zostały wsadzone do ogródka, a na ich miejsce powstały domki z prywatnymi ogródkami. Każdy z nas podlewa zasianą trawę i rzeżuchę, aby nasze trawniki pięknie wyrosły jeszcze przed świętami. W przedszkolnej szklarni natomiast wysialiśmy wspólnie poziomki i nie pozostało nam nic innego jak czekać aż z nasionek wyrosną piękne krzaczki z owocami :)

W ostatnich dniach dzieci poznawały temat ekologii. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego warto dbać o naszą planetę, zwierzęta i rośliny, jak ważna jest segregacja śmieci, recykling, oszczędzanie wody i prądu. Poprzez tematyczne piosenki i wierszyki, jak również aktywne gry i zabawy dydaktyczne dzieci mogły uczyć się przez działanie.

Wśród wielu zabaw związanych z tym tematem, między innymi wspólnie bawiliśmy się w segregowanie odpadów z pomocą ilustracji, a także dzieci wzięły udział w drużynowym eko-teleturnieju, ucząc się współpracy i utrwalając ekologiczne wiadomości. 

Ponad to, „Smerfy” wykonały kreatywną pracę plastyczną - ich zadaniem było pomalowanie Ziemi farbami za pomocą patyczków kosmetycznych, stworzenie drzewa z papieru i bibuły oraz ozdobienie całości kolorowymi kwiatkami. 

Temat zwierząt domowych i hodowlanych towarzyszył nam cały miniony tydzień. Rozmawialiśmy o domach zwierząt i ich rodzinach. Nazywaliśmy poszczególne zwierzęta i rozwiązywaliśy zagadki słuchowe. W ramach zajęć plastycznych stworzyliśmy krowy, owce, świnki i koniki z wykorzystaniem papierowych talerzyków. Pozostając w temacie zwierząt, w piątek w naszej grupie odbyły się zajęcia pt. "Czytamy i twórczo działamy". Na początku opowiadaliśmy o swoich domowych zwierzętach i tych które bardzo byśmy chcieli mieć. Następnie na dużych kartkach namalowaliśmy farbami kolorowe plamy, które jak się okazało były nam potrzebne w dalszej części zajęć. Farba musiała wyschnąć, a my w tym czasie wysłuchaliśmy opowiadania na temat psów. Następnie obejrzeliśmy fotografie różnych psich ras i przeróżnych kolorowych zwierząt. Na zakończenie zajęć naszym zadaniem było stworzenie z wcześniej namalowanych plam zwierząt za pomocą flamastrów. Wszystkie plamy stały się kolorowymi ptakami, królikami, kotami, psami i przeróżnymi owadami. Zajęcia nam się bardzo podobały, ponieważ każdy z nas mógł się wykazać wyobraźnią i kreatywnością.

Strony