Smerfy

Nasz ogródek na oknie cały czas się zmienia. Cebulki przekwitniętych kwiatów zostały wsadzone do ogródka, a na ich miejsce powstały domki z prywatnymi ogródkami. Każdy z nas podlewa zasianą trawę i rzeżuchę, aby nasze trawniki pięknie wyrosły jeszcze przed świętami. W przedszkolnej szklarni natomiast wysialiśmy wspólnie poziomki i nie pozostało nam nic innego jak czekać aż z nasionek wyrosną piękne krzaczki z owocami :)

W ostatnich dniach dzieci poznawały temat ekologii. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego warto dbać o naszą planetę, zwierzęta i rośliny, jak ważna jest segregacja śmieci, recykling, oszczędzanie wody i prądu. Poprzez tematyczne piosenki i wierszyki, jak również aktywne gry i zabawy dydaktyczne dzieci mogły uczyć się przez działanie.

Wśród wielu zabaw związanych z tym tematem, między innymi wspólnie bawiliśmy się w segregowanie odpadów z pomocą ilustracji, a także dzieci wzięły udział w drużynowym eko-teleturnieju, ucząc się współpracy i utrwalając ekologiczne wiadomości. 

Ponad to, „Smerfy” wykonały kreatywną pracę plastyczną - ich zadaniem było pomalowanie Ziemi farbami za pomocą patyczków kosmetycznych, stworzenie drzewa z papieru i bibuły oraz ozdobienie całości kolorowymi kwiatkami. 

Temat zwierząt domowych i hodowlanych towarzyszył nam cały miniony tydzień. Rozmawialiśmy o domach zwierząt i ich rodzinach. Nazywaliśmy poszczególne zwierzęta i rozwiązywaliśy zagadki słuchowe. W ramach zajęć plastycznych stworzyliśmy krowy, owce, świnki i koniki z wykorzystaniem papierowych talerzyków. Pozostając w temacie zwierząt, w piątek w naszej grupie odbyły się zajęcia pt. "Czytamy i twórczo działamy". Na początku opowiadaliśmy o swoich domowych zwierzętach i tych które bardzo byśmy chcieli mieć. Następnie na dużych kartkach namalowaliśmy farbami kolorowe plamy, które jak się okazało były nam potrzebne w dalszej części zajęć. Farba musiała wyschnąć, a my w tym czasie wysłuchaliśmy opowiadania na temat psów. Następnie obejrzeliśmy fotografie różnych psich ras i przeróżnych kolorowych zwierząt. Na zakończenie zajęć naszym zadaniem było stworzenie z wcześniej namalowanych plam zwierząt za pomocą flamastrów. Wszystkie plamy stały się kolorowymi ptakami, królikami, kotami, psami i przeróżnymi owadami. Zajęcia nam się bardzo podobały, ponieważ każdy z nas mógł się wykazać wyobraźnią i kreatywnością.

W piątek 4 kwietnia Smerfy rozpoczęły swoją przygodę z zajęciami sportowymi w ramach współpracy naszego Przedszkola z Akademią Wychowania Fizycznego. Co drugi piątek będzie nas odwiedzać trener, który poprowadzi dla nas gry i zabawy dzięki którym poznamy różne dyscypliny. Pierwsze zajęcia dotyczyły zapasów, a gry zręcznościowe sprawiły nam dużo radości. Dzięki zajęciom uczymy się dyscypliny, słuchania poleceń, jak również zasad fair play. Nie możemy się już doczekać kolejnych zajęć :)

  • zapoznanie z wybranymi tradycjami związanymi z Wielkanocą
  • aktywne uczestniczenie w świątecznych przygotowaniach
  • wypowiadanie się na określone tematy, opowiadanie o swoich upodobaniach
  • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez zabawy muzyczne i zabawy ze śpiewem
  • rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię
  • poznanie wybranych gatunków zwierząt domowych i hodowlanych i ich znaczenia dla ludzi
  • tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów, klasyfikowaniem
  • zachęcanie dzieci do kontaktu z książką i podejmowania prostych zabaw czytelniczych
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne
  • zachęcanie do podejmowania działań proekologicznych w sytuacjach życia codziennego
  • zapoznanie z procesem segregowania śmieci oraz ich przetwarzania
  • wdrażanie do oszczędzania wody i energii elektrycznej
  • zachęcanie do podejmowania działań naśladowczych i teatralnych
  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
  • rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia
  • rozwijanie wyobraźni geometrycznej i przestrzennej w czasie zabaw
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne

Tematy do realizacji:

1. Zwierzęta domowe i hodowlane

2. Co to znaczy eko?

3. Wielkanocna radość

4. Kraina bajek i baśni

21 marca powitaliśmy Pierwszy Dzień Wiosny! Całe przedszkole, łącznie ze strojami pracowników i dzieci nabrało wiosennych kolorów. W oknach pojawiły się kolorowe dekoracje, a ubrania wszystkich zwiastowały nadejście długo wyczekiwanej pory roku. Zaraz po śniadaniu obejrzeliśmy przedstawienie w wykonaniu Słoneczek pt. "Nadejście wiosny", które bardzo nam się podobało. Pogoda za oknem była słoneczna więc Smerfy chcąc powitać wiosnę wyszły na krótki spacer w okolice przedszkola w poszukiwaniu jej oznak. Naszemu wiosennemu marszowi towarzyszyło śpiewanie piosenki "Maszeruje wiosna", której specjalnie uczyliśmy się na tę okazję. Wykonaliśmy również pracę plastyczną - Panią Wiosnę. Dzięki pomocy Rodziców założyliśmy na naszym oknie - wiosenny ogródek! Pojawiło się na nim wiele kwiatów, ale również samodzielnie wysianych i zasadzonych przez nas roślin. Z dnia na dzień nasz ogródek się zmienia, a my cieszymy się z możliwości obserwowania tych zmian.

Sztuka dla Smerfów, często jest realizowaniem siebie i rozwijaniem talentów, ale przede wszystkim znakomitą zabawą. Poznawanie dzieł znanych artystów, prace plastyczne, uczestnieczenie w koncertach, przedstawieniach i zajęciach tanecznych umożliwiają dzieciom wejście w świat sztuki, inspirują je do tworzenia i rozwijania własnej wyobraźni twórczej jak również wprowadzają w świat przeżyć estetycznych.

10 marca, nasze przedszkole odwiedziło Mobilne Planetarium ORBITEK. Na początku zajęć mieliśmy okazję przypomnieć sobie nazwy planet, które imitowały piłki w różnych kolorach i rozmiarach. Następnie w specjalnej kopule dzieci oglądały film edukacyjny o kosmosie, planetach i gwiazdozbiorach. Na koniec każdy z nas mógł zamienić się w prawdziwego astrnautę i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.

Zadania do realizacji:

  • wdrażanie do przestrzegania zasad zawartych w piramidzie zdrowego żywienia i aktywności ruchowej
  • zdobywanie wiedzy na temat dbania o higienę i zdrowie
  • nabywanie świadomości, że należy poddawać się leczeniu
  • dbanie o sprawność fizyczną przez rozwijanie różnorodnych umiejętności
  • wykonywanie różnych prac zwiększających sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchową
  • poznanie różnych wynalazków i ich zastosowań
  • poznanie sylwetek wybranych wynalazców i ich wynalazków
  • nabywanie wiedzy na temat wykorzystywania robotów przez człowieka
  • utrwalenie znajomości numerów alarmowych
  • kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na podany temat
  • utrwalanie i wzbogacanie słownictwa służącego do opisywania warunków pogodowych
  • poznanie zwiastunów wiosny
  • poznanie wiosennych kwiatów
  • rozumienie znaczenia pojęcia „roślina pod ochroną”
  • uczestniczenie w zakładaniu i prowadzeniu uprawy kwiatów
  • poznanie wybranych gatunków ptaków przylatujących wiosną do Polski
  • poznanie budowy jajka
  • zapoznanie z wiosennymi zjawiskami pogodowymi i ich symbolami
  • poznanie wybranych zwierząt żyjących w morzach i oceanach

Tematy do realizacji:

  1. Jak dbać o zdrowie?
  2. Jak było kiedyś?
  3. Nadchodzi wiosna.
  4. W morskich głębinach

Karnawał to wyjątkowy czas radości, muzyki i wspólnej zabawy! Nasze przedszkolaki wzięły udział w Balu Karnawałowym, który dostarczył im mnóstwo uśmiechu i niezapomnianych wrażeń.

Na początku dzieci dumnie zaprezentowały swoje przepiękne i kreatywne stroje podczas pokazu przy muzyce. Następnie wszyscy ruszyli do wspólnych tańców i zabaw, pełnych szaleństwa i uśmiechu. Kolorowe dekoracje, skoczna muzyka i wspaniała atmosfera sprawiły, że ten dzień na długo pozostanie w naszej pamięci. 

Strony