Żabki

Zadania do realizacji:

• przypomnienie imion dzieci, poznanie innych form imion dzieci z grupy
• integracja grupy
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
• doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
• nawiązywanie relacji rówieśniczych
• poznanie różnicy między pojęciami „wicher” i „wietrzyk”
• utrwalanie nazw palców
• doskonalenie umiejętności orientacji w budowie ciała
• doskonalenie umiejętności liczenia
• czytanie globalne
• rozwijanie sprawności motoryki małej i dużej
• poznanie miejsc w sali
• ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych
• formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz wdrażanie do przestrzegania ich
• rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej
• ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki
• podawanie nazw niektórych stanów emocjonalnych np. gniewu i poznawanie sposobów na
rozpoznawanie ich u siebie
• kształtowanie zmysłów (wzroku, dotyku)
• doskonalenie umiejętności współpracy, dbanie o komfort innych dzieci
• rozwijanie samodzielności dzieci
• poznanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu i kształcenie szacunku wobec nich
• poszerzanie wiedzy o zasadach utrzymania higieny
• rozwijanie zainteresowań badawczych
• umiejętność przeprowadzania analizy sylabowej i liczenia sylab
• podawanie nazw kolorów
• określanie głoski w nagłosie
• budowanie poczucia własnej wartości i empatii wobec innych
• rozwijanie kreatywności
• poszerzanie wiedzy o samodzielnie tworzonych zabawkach
• wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie ii innych
• wzbogacanie wiedzy na temat cech wspólnych dzieci w grupie
• poszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
• wyzwalanie pozytywnych emocji w czasie wspólnych zabaw
• poznanie niektórych znaków ostrzegawczych, informacyjnych, nakazu i zakazu
• rozwijanie umiejętności klasyfikacji
• podawanie nazw figur geometrycznych
• kształcenie umiejętności odwzorowywania

Teamty do realizacji:

1. Poznajmy się.
2. W naszym przedszkolu.
3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni.
4. Bezpieczni na drodze.

 

A ten Wrzesień

we wrzosie

szuka rydzów

po rosie.

A gdy rosa

już zginie,

rwie orzechy

w leszczynie.

Na początku minionego tygodnia wspominaliśmy jeszcze wakacje pytając: „dlaczego lato tak szybko mija?”, ale doszliśmy do wniosku, że jesień też jest fajna. Pogoda nam dopisywała, mogliśmy obserwować pierwsze oznaki jesieni i zbierać liście, którymi ozdobiliśmy suknię naszej Pani Jesieni, witając w ten sposób nową porę roku.

Na rytmice śpiewaliśmy „Na wakacjach było miło, ale lato się skończyło...” oraz „Kolorowe listki”, ćwiczyliśmy także kroki „Krakowiaka”.

Wspólnie tworzyliśmy kalendarz urodzin, babeczki z imionami i datami urodzin dopasowywaliśmy do poszczególnych pór roku.

W środę odbyły się zajęcia Labo – Odkrywcy, Pani naukowiec przeprowadzała eksperyment, który pokazał nam jak powstaje dwutlenek węgla, czyli taki sam gaz jaki wdychamy. To właśnie on napompował balon.

Wspomnieć jeszcze należy, że na początku tygodnia obchodziliśmy Dzień Przedszkolaka, z tej okazji otrzymaliśmy medale, bo naprawdę jesteśmy super przedszkolakami, może nie zawsze wszystko nam wychodzi ale bardzo się staramy.

Mądry przedszkolak przykładem świeci

zawsze jest grzeczny dla innych dzieci.

Nie krzyczy na nie, nawet gdy zły jest

i ich nie szturcha, ani nie bije.

Chce coś od innych – grzecznie poprosi

i się z szacunkiem do nich odnosi.

Jak z tego widać, nie trzeba wiele,

by wszystkich dzieci być przyjacielem.

Kochane Żabki, Drodzy Rodzice. Rozpoczęliśmy nową przygodę z przedszkolem. Jesteśmy już grupą pięciolatków, poznaliśmy nową salę, mamy nowe Panie oraz zaprosiliśmy do naszego grona nowego kolegę.

Wrzesień przywitał nas słoneczną pogodą więc dużo czasu spędzaliśmy na placu zabaw. Po wakacyjnej przerwie przypomnieliśmy sobie jakie zasady obowiązują w naszej grupie, a przeprowadzając eksperyment z użyciem pieprzu i mydła zobaczyliśmy jak ważne jest dokładne mycie rąk.

Jako że Żabki to jedna z najstarszych grup w przedszkolu każdy z nas ma swoją szufladę i piórnik z czego jesteśmy bardzo zadowoleni.

Wykonaliśmy już kilka prac plastycznych: „Kolorowe nutki”, malowaliśmy palcami deszcz, wycinaliśmy kropki i każdy z nas wykonał swoją papierową laleczkę.

Mamy za sobą również pierwsze nietypowe święto „Dzień kropki”. Słuchając opowiadania o tym, jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti poznaliśmy genezę tego święta oraz uświadomiliśmy sobie, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności.

Naklejając kolorowe kropki na kartce tworzyliśmy różne kompozycje.

Przed nami cały rok, mamy nadzieję, że upłynie on nam z uśmiechami na twarzy.