Biedronki

Zadania do realizacji:

  • zapoznanie ze źródłami różnych dźwięków, uświadomienie dziecku wartości dźwięków w codziennym życiu,
  •  kształtowanie wrażliwości na dźwięki,
  • dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy,
  • wyjaśnienie i utrwalenie pojęcia dyrygent, poznanie i utrwalenie nazw instrumentów,
  • zapoznanie z estetyką i wartościami związanymi z muzyką klasyczną i koncertami,
  • utrwalenie pojęcia rytm, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania, zachęcanie do pracy w parach,
  • rozwijanie umiejętności i zdolności plastyczno-technicznych, stymulacja w zakresie integracji sensorycznej, zachęcanie dzieci do podejmowania działań i do ekspresji artystycznej
  • zapoznanie dzieci z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęć: staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium,
  • zapoznanie dzieci z budową wulkanu i podstawowymi zjawiskami w nim zachodzącymi,
  • rozbudzanie zainteresowania nauką i kosmosem,
  • zapoznanie z pojęciami: planeta, Ziemia, kosmos, Układ Słoneczny, utrwalenie pojęć: dzień i noc,
  • utrwalenie znajomości figur geometrycznych,
  • utrwalenie nazw zawodów: archeolog, paleontolog,
  • poznanie niektórych gatunków dinozaurów, poszerzenie wiedzy na temat ich życia.

Tematy do realizacji:

  1. Wszystko jest muzyką
  2. Pod ziemią, pod wodą
  3. W kosmosie
  4. Prehistoryczny świat

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o balach karnawałowych i braliśmy udział w przygotowaniach do naszego balu, który odbędzie się 9 lutego. Dzieci poznały pojęcia karnawał, serpentyna, girlanda, konfetti. Uczyły się rozróżniać jakie przedmioty służą do dekorowania pomieszczenia, a jakie do przebierania się. Biedronki wykonały maski karnawałowe według własnych pomysłów oraz kolorowe baloniki. Robiliśmy różne ozdoby karnawałowe, np. gwiazdki i ozdabialiśmy nimi naszą salę. Mieliśmy też okazję ćwiczyć swoją sprawność fizyczną na prawdziwym torze przeszkód, który przygotowała Pani Eliza z „Żabek” – bardzo dziękujemy :)

W tym tygodniu przypomnieliśmy sobie piosenkę „Taniec pajacyka z biedroneczką” oraz poznaliśmy wiersze: „Karnawał” i „Bal” Doroty Gellner. Bawiliśmy się również w „Kodowanie na dywanie” z kolorowymi kubeczkami rozwijając przy okazji logiczne myślenie, koncentrację i koordynację wzrokowo – ruchową. Świetnie bawiliśmy się przy piosence „W karnawale” tańcząc z paskami kolorowej bibuły, oraz na zumbie – Biedronki naprawdę lubią muzykę i taniec :)

Ćwiczyliśmy również przeliczanie w zakresie 1-4 podczas zabaw z kostką, rozwijaliśmy sprawność manualną bawiąc się szczypcami i kolorowymi pomponikami. Staraliśmy się dzielić zabawkami z kolegami i koleżankami.

25 stycznia obchodziliśmy Dzień Babci i Dziadka. Z tej okazji Biedronki zaprosiły swoje Babcie i swoich Dziadków do przedszkola na przedstawienie. Aby umilić gościom czas dzieci śpiewały piosenki, recytowały wierszyki, a nawet zaprosiły Dziadków do wspólnych tańców J. Na zakończenie przedszkolaki złożyły życzenia swoim Dziadkom wręczając im własnoręcznie zrobione upominki. Szczęśliwe i rozpromienione twarze Babć i Dziadków dały wyraz tego, jak ważne są takie spotkania i chwile spędzone z wnukami.

Obchodząc tę ważną uroczystość zrealizowaliśmy kolejne zadanie Projektu „Z kulturą mi do twarzy”.

W minionym tygodniu Biedronki przygotowywały się do zbliżającego się Dnia Babci i Dziadka. Nie tylko uczyły się wierszy, piosenek i tańców, ale także wykonywały piękne laurki. Ten czas był dla nas bardzo pracowity lecz dał nam również wiele radości.

Dzieci z wielkim zaangażowaniem uczestniczyły w zabawach z ciastoliną – ugniatanie, wałkowanie, lepienie, wykrawanie sprawiło im wiele frajdy. Przy okazji trenowaliśmy koordynację wzorkowo- ruchową, motorykę małą i wyobraźnię.

18 stycznia odwiedził nas „Labolek”. Tym razem Biedronki dowiedziały się co to jest mieszanina i jak można ją rozdzielić. Obserwowały na czym polegają niektóre sposoby rozdzielania mieszanin, np. filtracja.

Biedronki chętnie i z zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach z języka angielskiego – dzięki miłej zabawie z Panią Ewą i maskotką o imieniu Patch, dzieci utrwaliły nazwy niektórych zwierząt.

W minionym tygodniu odbyło się również bardzo ważne wydarzenie - Ewa obchodziła swoje 4 – te urodziny. Było radośnie, kolorowo i smacznie, śpiewaliśmy „Sto lat”, bawiliśmy się w ulubione zabawy z chustą, tańczyliśmy przy muzyce i zajadaliśmy się smakołykami :)

W minionym tygodniu dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat zimowych sportów, m.in. łyżwiarstwa figurowego, wdrażaliśmy się do uważnego słuchania utworów literackich – poznaliśmy np. ciekawe opowiadanie pt. „Na stoku”; doskonaliliśmy umiejętność liczenia, klasyfikacji i odwzorowywania podczas zabaw matematycznych „Pociąg z bałwankami”. Biedronki nauczyły się też piosenki „Babciu droga babciu”, rozwijały sprawność manualną wykonując pracę plastyczną „Pani Zima” oraz przygotowując prezenty dla Dziadków i Babć z okazji Ich święta. Dużo czasu spędziliśmy na graniu w gry planszowe, m.in. w grę „Zwierzęta na Arktyce”, która bardzo nam przypadła do gustu. Dzięki niej budujemy umiejętność współpracy w grupie i wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie.

W poniedziałek mieliśmy okazję uczestniczyć w koncercie muzycznym, podczas którego zapoznaliśmy się z saksofonem. Dowiedzieliśmy się, że jest on instrumentem zaliczanym do drewnianych (mimo metalowego korpusu), ponieważ posiada drewniany stroik. Koncert bardzo nam się podobał, cała nasza grupa brała udział w zabawie na scenie razem z muzykami.

12 stycznia odwiedziła nas Pani, która prowadzi „Zumbę”. Wszystkie Biedronki aktywnie brały udział w zajęciach wykonując układy taneczne w rytm muzyki. Najbardziej spodobał nam się taniec „Idziemy do zoo”.

Zadania do realizacji:

  • poznanie funkcji zegara i wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego
  • dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy
  • zapoznanie z nazwami dni tygodnia
  • poznanie zjawiska cyklicznego występowania miesięcy i cech charakterystycznych pierwszego miesiąca roku
  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności
  • usystematyzowanie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem
  • poznanie zasad sportowego zachowania, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
  • zapoznanie z wyglądem i kolorami flagi olimpijskiej
  • poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych
  • utrwalanie nazw członków rodziny i poznawanie relacji ich łączących
  • poznanie piosenki „Babciu, droga babciu”
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 3
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni
  • ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • doskonalenie umiejętności odwzorowywania.

Tematy do realizacji:

  1. Nowy Rok
  2. Sporty zimowe
  3. Dzień Babci i Dziadka
  4. Karnawał

W minionym tygodniu poznawaliśmy sposoby ochrony przed zimnem, rozwijaliśmy umiejętność rozpoznawania części odzieży i podawania ich nazw; poznawaliśmy cechy zimowego krajobrazu, a także właściwości śniegu i lodu. Kształtowaliśmy umiejętność wypowiadania się na określony temat, uczyliśmy się zachowywania estetyki pracy i porządku podczas wykonywania prac plastycznych – „Bałwanki” i „Kolorowe choinki”.

14 grudnia odwiedził nas Święty Mikołaj – przedszkolaki przywitały go piosenkami i radosną zabawą. Wszystkie dzieci dostały piękne prezenty. Spotkanie z Mikołajem przebiegło w bardzo miłej atmosferze i przyniosło dzieciom wiele radości.

Czwartek był dla Biedronek również bardzo przyjemny i uroczysty. Odbyły się wtedy warsztaty świąteczne z Rodzicami. Rodzice i Dzieci z zapałem wykonywali piękne ozdoby, wykazując przy tym wiele pomysłowości i kreatywności. Był to naprawdę mile spędzony czas, podczas którego dzieci
i rodzice wspólnie pracowali, jednocześnie świetnie się bawiąc. Serdecznie dziękujemy wszystkim za przybycie i wspólną zabawę.

Miniony tydzień spędziliśmy w iście mikołajkowo – świątecznym klimacie. Dzieci pomagały w dekorowaniu sali, bawiły się przy świątecznych utworach, ćwiczyły wycinanie na papierowej brodzie Mikołaja, wykonywały portrety Mikołaja z różnych elementów. 6 grudnia Biedronki miały okazję obejrzeć przedstawienie teatralne pt. „Grinch – Magia Świąt”, które było jednocześnie bardzo zabawne i pouczające. Najprzyjemniejszą aktywnością tego tygodnia było dla Biedroneczek pieczenie pierniczków. Dzieci były bardzo zaangażowane w dodawanie odpowiednich składników, mieszanie ich i wykrawanie ciasteczek. Piękny zapach pierniczków rozniósł się po całym przedszkolu i wprawił wszystkich w świąteczny nastrój.

24 listopada obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Tego dnia wszystkie Biedroneczki przyniosły do przedszkola swoje ulubione misie. Każde dziecko zaprezentowało całej grupie swojego małego przyjaciela. Poznaliśmy ich imiona, dowiedzieliśmy się co dzieci lubią z nimi robić. Nie obyło się bez tańców z Misiami. Każdy mógł zaśpiewać misiowi swoją ulubiona kołysankę. Dzieci liczyły ile jest misiów na obrazkach a ile tych przyniesionych do przedszkola. Dowiedziały się jaka jest różnica między misiem a niedźwiedziem. Wspólnie układaliśmy misiowe memory. Dzieci poznały zabawę „Ja jestem niedźwiadek”. Na koniec dzieci wykonały pracę plastyczną - pomalowały farbami misie na swoje ulubione kolory.

W przedostatnim tygodniu listopada Biedroneczki dowiedziały się, dlaczego zwierzęta przygotowują się do zimy. Poznały nazwy ptaków które zimują w Polsce: sikorka, oraz te które do nas przylatują: gil. Dzieci bawiły się w zabawy orientacyjna - porządkowe „Ptaki do gniazdek”, oraz „Małe i duże ptaki”. Razem sypaliśmy nasionka do przedszkolnego karmnika: nasiona słonecznika, płatki owsiane, kaszę. Dzieci wykonały wspólną prace plastyczną „Ptaki w karmniku”. Biedronki odbijały ręce pomalowane farba żółtą i czerwona - tak powstały gile i sikorki, przyklejały też ziarna. Układaliśmy puzzle
o tematyce zimowej. Dzieci poznały różne zwierzęta które zasypiają na zimę: niedźwiedź, jeż; oraz te które nie śpią, ale należy pamiętać o dokarmianiu jeśli śniegu jest dużo i długo się utrzymuje: wiewiórka, jelenie, sarny, dziki. Biedronki wiedza kto je w karmniku a kto zjada siano z paśnika. Bawiliśmy się w "Starego niedźwiedzia”.

Strony