Biedronki

Ostatnio rozmawialiśmy o zwierzętach i roślinach, które można spotkać na łące. Podczas słuchania wiersza pt. "Żabki" dzieci rozwijały umiejętność uważnego słuchania oraz przeliczania w zakresie czterech. Uczyliśmy się piosenki pt. "Na łące", która opowiada o kolorowych motylach i kwiatach. Wspólnie szukaliśmy zwierzątek, które można spotkać wśród traw takie jak np. mrówki, żuki, koniki polne czy pszczoły. Oglądaliśmy także kwiaty i poznaliśmy ich nazwy, np. maki ,jaskry czy stokrotki. Każdy z nas wykonał również swój kwiatek- malując go farbami.  Bardzo dużo czasu spędziliśmy na zabawach ruchowych i muzycznych- przy pomocy chusty animacyjnej i obręczy a także naszej wyobraźni wyruszając na spacer na wiosenna łąkę....

Założenia do realizacji na miesiąc maj:
 
1. Poznanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łace.
2. Zapoznanie z wiejskim krajobrazem, poznanie zwierząt które mieszkają na wsi.
3. Poszerzenie wiedzy dotyczącej różnych zawodów.
4. Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, utrwalanie nazw członków rodziny.
5. Rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji i spostrzegawczości.
6. Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
7. Rozwijanie sprawności manualnych.
8. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 4.
 
Tematy kompleksowe:
1. Łaka wiosną.
2. Wiosna na wsi.
3. Znam różne zawody.
4. Moi rodzice.

 

Ostatni tydzień kwietnia poświęciliśmy na tematy związane z naszą Ojczyzną. Wybraliśmy się magicznym pociągiem w podróż po Polsce. Dowiedzieliśmy się jak się nazywa nasz kraj i poznaliśmy nasze symbole narodowe- flagę i godło. Bawiliśmy się również z mapą Polski- zobaczyliśmy jak wygląda mapa i dowiedzieliśmy się do czego ona służy. Poznaliśmy kilka polskich miast takich jak: Gdańsk, Kraków czy Toruń. Na podstawie teatrzyku “Moja miejscowość” rozmawialiśmy o Warszawie i poznaliśmy różne znane miejsca, które mieszczą się w tym mieście. W tym tygodniu ćwiczyliśmy sprawności manualne i prawidłowy chwyt- rysowaliśmy po śladzie i kolorowaliśmy flagę Polski i pociągi. Bawiliśmy się w pociąg do piosenki “Jedzie pociąg z daleka”- wersja była utrudniona, musieliśmy omijać pachołki ustawione na naszej drodze. Doskonaliliśmy nasz słuch i szybkość bawiąc się w “Domki”- na dany sygnał każdy z nas musiał jak najszybciej znaleźć się w domu (obręczy). Do tej zabawy używaliśmy również chusty animacyjnej- zabawy z chustą nigdy się nie nudzą!

W środę odbyły się zajęcia Labolo. Podczas tych zajęć poznaliśmy historię tworzenia lustra. Sprawdzaliśmy w jakich przedmiotach możemy zobaczyć swoje odbicie. Labolek pokazał nam jak można stworzyć lustro w probówce.  Rozmawialiśmy również o srebrnej biżuterii. Zobaczyliśmy jak miedziana spiralka zamienia się w srebrną. To były bardzo ciekawe eksperymenty.

W tym tygodniu rozmawialiśmy o tym w jaki sposób możemy dbać o nasze środowisko. Najpierw dokładnie poznaliśmy Ziemię- jej wygląd i budowę, przy okazji utrwaliliśmy znajomość koloru zielonego oraz niebieskiego. Oglądaliśmy zdjęcia krajobrazów, które są zniszczone i zaśmiecone oraz takie, które są zadbane i nienaruszone przez człowieka. Nauczyliśmy się podstaw segregacji śmieci, ale przede wszystkim dowiedzieliśmy się dlaczego warto segregować śmieci i wyrzucać je do śmietników a nie np. do lasów. Każdy z nas wykonał swoją planetę Ziemię doskonaląc motorykę małą. Na sam koniec, aby utrwalić wszystkie wiadomości obejrzeliśmy spektakl pt. “Kosmolenie ratują Ziemię” w wykonaniu Teatru Kultureska. Teraz już wiemy, jak dbać o naszą planetę. 

  1. Poszerzanie wiedzy dotyczącej kosmosu.

  2. Zapoznanie ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy.

  3. Rozwijanie świadomości ekologicznej i szacunku do przyrody.

  4. Rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością.

  5. Kształtowanie wartości patriotycznych.

  6. Rozwijanie sprawności całego ciała.

  7. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.

  8. Porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.

  9. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

  10. Kształtowanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem.

Tematy kompleksowe:

  1. Chciałbym zostać sportowcem.

  2. Chciałbym być kosmonautą.

  3. Dbamy o Ziemię.

  4. Jestem Polakiem i Europejczykiem.

24.03 w środę odbyły się zajęcia Labo Odkrywcy "Jak kwaśne rzecz jemy?". Rozmawialiśmy o naszych zmysłach, dowiedzieliśmy się czym są zmysły i gdzie się one znajdują.  Labolek opowiedział nam również jak zbudowany jest język, a później przeprowadził eksperymenty podczas których poznaliśmy jak reaguje substancja zasadowa, kwaśna a jak neutralna.

Pod koniec marca przyszła do nas długo wyczekiwana Pani Wiosna i opowiedziała nam o swoich zwiastunach. Poznaliśmy ptaki, które wracają do nas kiedy zaczyna robić się ciepło. Oglądaliśmy pierwsze wiosenne kwiaty- tulipany, hiacynty i żonkile. Wiemy jak się zmienia pogoda i przyroda. Bawiliśmy się do piosenki "Hej zielona żabko" naśladując ruchy żaby i bociana oraz nauczyliśmy się śpiewać piosenkę "Wiosna tuż tuż". Pani Wiosna zostawiła u nas w sali kolorowe kwiaty, które musieliśmy odnaleźć, posegregować pod względem koloru oraz policzyć. Bardzo nam się spodobała zabawa w "Ptaki i gniazda" z użyciem obręczy. Układaliśmy także ptaszki na gałązkach zgodnie z instrukcją Pani Wiosny. W minionym tygodniu wykonaliśmy kilka prac plastycznych- zrobiliśmy bociany, hiacynty oraz udekorowaliśmy Panią Wiosnę. 
 
Nauczyliśmy się również wiosennego wierszyka, zachęcam do powtarzania w domu:
Idzie wiosna po świecie,
piszą o niej w gazecie.
Ma zziębnięte paluszki
i we włosach kwiatuszki.  
Biega boso po trawie, 
trzyma ptaki w rękawie.

W piątek 12.03 świętowaliśmy Dzień Matematyki. Poznaliśmy czym zajmuje się matematyka i chcieliśmy się z nią trochę pobawić. Najpierw przeliczaliśmy nasze paluszki przy pomocy śmiesznego wierszyka paluszkowego. Później sprawdzaliśmy co znajduje się w magicznym pudełku, a były to kolorowe piłki i worki. Trzeba było je dopasować do odpowiedniego koloru. Kiedy wszystkie piłeczki i woreczki zostały posegregowane przyszedł czas na liczenie przedmiotów używając pojęcia tyle samo. Po zabawie dywanowej mieliśmy ochotę trochę się poruszać. Każdy z nas wymyślał ćwiczenie gimnastyczne i mówił ile razy mamy je wykonać. Na sam koniec zagraliśmy w kręgle licząc ile kręgli udało się zbić, to była świetna zabawa.

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o teatrze. Omawialiśmy obrazek przedstawiający teatr, zapoznaliśmy się ze słowami związanymi z teatrem: scena, widownia, przedstawienie, aktorzy. Wiemy również czym jest teatrzyk kukiełkowy. Poznaliśmy pracę aktora i próbowaliśmy wcielać się w różne role podczas zabaw dramowych. Wiemy ile aktor musi poświęcić czasu na przygotowanie do roli i jak ważne jest, aby miał dobrą dykcję, dlatego też bawiliśmy się w naśladowanie dźwięków rozgrzewając aparat artykulacyjny. Z zaciekawieniem oglądaliśmy historyjkę obrazkową o Kopciuszku, a później sami ustalaliśmy kolejność wydarzeń. Stworzyliśmy również swoje zamki dla królewny i króla. Ustaliliśmy regulamin naszego teatrzyku- wiemy jak należy zachować się w teatrze, zrobiliśmy bilety a później oglądaliśmy teatrzyk kukiełkowy "Trzy świnki".

Strony