Biedronki

  1. Poszerzanie wiedzy dotyczącej instrumentów i muzyki.

  2. Kształtowanie poczucia rytmu i możliwości wokalnych.

  3. Rozwijanie słuchu fonematycznego.

  4. Przybliżenie wiadomości dotyczących teatru.

  5. Zapoznanie z oznakami wiosny- obserwacja zmian w przyrodzie.

  6. Kultywowanie tradycji związanych z Wielkanocą.

  7. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.

  8. Rozwijanie sprawności manualnych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.

  9. Przestrzeganie zasad panujących w grupie- nieprzeszkadzanie innym w zabawie.

Tematy kompleksowe:

  1. Chciałbym być muzykiem.

  2. Bawimy się w teatr.

  3. Wiosna idzie przez świat.

  4. Wielkanoc.

26 lutego świętowaliśmy Dzień Dinozaura. Przenieśliśmy się do Parku Jurajskiego i oglądaliśmy zdjęcia dinozaurów oraz poznaliśmy ich nazwy. Okazało się, że dinozaury zostawiły swoje ślady, po których chodziliśmy żeby znaleźć jaja. Przeczytaliśmy książkę, w której zobaczyliśmy jak kiedyś żyły dinozaury i jak wyglądają teraz ich kości. Na sam koniec wspólnie pomalowaliśmy wielkiego diplodoka.

 

W środę, 24 lutego odwiedził nas Labolek. Tym razem badaliśmy właściwości fizyczne dwutlenku węgla oraz poznaliśmy jego znaczenie dla życia naszej planety. Mieliśmy okazję zobaczyć doświadczenia ze świeczkami i dowiedzieć się dlaczego one gasną, kiedy są przykryte. To były bardzo ciekawe zajęcia.

9.02 w przedszkolu odbył się Bal Karnawałowy. Nasza sala zamieniła się w piękną, kolorową salę balową dzięki dekoracjom które zrobiły dzieci. Bal zaczęliśmy od prezentacji  strojów i zagadek dotyczących przebrań. Później czekały na nas same zabawy i tańce! Jechaliśmy pociągiem do Krainy Krasnoludków, skakaliśmy i łapaliśmy bańki mydlane, podrzucaliśmy piłkę za pomocą chusty animacyjnej, tańczyliśmy w parach i czarowaliśmy.... To była świetna zabawa!

W poniedziałek świętowaliśmy zbliżający się Dzień Pizzy. Każdy z nas opowiedział czy lubi jeść pizzę, a jeśli tak to jaki smak. Dostaliśmy bardzo ważne zadanie od pizzermana, musieliśmy dokończyć upieczone pizze. Na odpowiednia pizze należało położyć odpowiedni składnik- salami, papryczkę, ananas albo pomidora. Przy okazji Dnia Pizzy poznaliśmy kształt koło i porównaliśmy je do innych kształtów, zastanawialiśmy się wspólnie co przypomina nam kształt koła. Na sam koniec zrobiliśmy własne pizzę przy pomocy plasteliny i kredek.

Luty rozpoczął się bardzo pracowicie. Biedronki zajęły się tematem kuchni. Poznaliśmy przedmioty wykorzystywane w pracach kuchennych,a podczas ćwiczeń klasyfikacyjnych utrwala liśmy naszą wiedzą wybierając te przybory które potrzebuje kucharka w swojej pracy. Nauczyliśmy się piosenki “Z mamą w kuchni”, która była inspiracją do stworzenia tortów z “rosnących” farb. Zwróciliśmy dużą uwagę na kulturalne zachowanie przy stole oraz prawidłowe korzystanie z zastawy stołowej. Bardzo nam się  podobały zabawy naśladowcze w gotowanie i ćwiczenia gimnastyczne podczas których musieliśmy przenosić jajko( piłeczkę)  aby się nie rozbiło. Każdy z nas wykonał również swój garnek, ozdabiając go kolorowymi karteczkami. 

  1. Zapoznanie z pracą kucharza, rozpoznawanie przedmiotów wykorzystywanych do pracy w kuchni.

  2. Poznanie świata baśni- rozwijanie kreatywności i wyobraźni.

  3. Rozwijanie kompetencji matematycznych- określanie wysokości i masy przedmiotów, stosowanie pojęć wysoki, niski, ciężki, lekki, przeliczanie w zakresie czterech.

  4. Kształtowanie  poczucia rytmu.

  5. Doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowywania się przy stole. 

  6. Rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej i sprawności manualnych.

Tematy kompleksowe:

  1. Jesteśmy samodzielni w kuchni. 

  2. Baśniowy świat.

  3. Chciałbym być matematykiem.

W tym tygodniu Biedronki zaczęły swoją przygodę z kodowaniem. Kodowanie z matą- to zajęcia rozwijające zdolność tworzenia, odczytywania i stosowania systemu znaczeń. Kodowanie wymaga myślenia analitycznego i pojęciowego oraz umiejętności rozwiązywania problemu. Rozpoczynając takie zabawy od 3 roku życia skupiamy się na prostych ćwiczeniach związanych z orientacją w przestrzeni, instrukcjach słownych i symbolach. Taka podstawa pozwoli na przyswojenie trudniejszych treści w późniejszych latach- na odczytywanie i tworzenie zakodowanych informacji. 

W świat kodowania dzieci wprowadziły Biedronka Ola i Żuk Adam oraz ich przygody w lesie, dzięki temu zabawy z matą były bardzo ciekawe i przyjemne. Dzieci miały okazje doświadczyć czym jest odbicie lustrzane, tworzyć drogi z patyczków i porównywać długość czy klasyfikować patyczki pod względem kolorów i tworzyć pary. Dzieci bardzo dobrze się bawiły, a jeszcze tyle przygód przed nami!

W środę 27 stycznia odwiedził nas Labolek i poprowadził zajęcia badawcze pt. "Tajemniczy atrament". Najpierw dowiedzieliśmy się co to jest laboratorium, jak należy się tam zachowywać i kto może wykonywać eksperymenty. Podczas tych zajęć dowiedzieliśmy się jak kiedyś wyglądały pióra do pisania a jak wyglądają teraz i co znajduje się w środku nich. Zobaczyliśmy jak zachowuje się atrament w ciepłej i zimnej wodzie, a na sam koniec sprawdziliśmy jak to jest ze znikającymi, niewidzialnymi wiadomościami. To były naprawdę ciekawe zajęcia!

18 stycznia świętowaliśmy Dzień Kubusia Puchatka. Za pomocą chusty animacyjnej przenieślimy się do Stumilowego Lasu, w którym czekali na nas bohaterzy książeczek o Kubusiu Puchatku. Przypomnieliśmy sobie jak wyglądają przyjaciele Puchatka i na umówiony sygnał naśladowaliśmy ruchy poszczególnych zwierzątek. Wysłuchaliśmy bajki o Kubusiu Puchatku i Czterech Porach Roku- była to świetna okazja do nauki pór roku i utrwalenia rytmu. Na sam koniec każdy z nas zrobił swojego Puchatka, najpierw przyklejaliśmy czerwoną krepinę a później malowaliśmy palcami umoczonymi w żółtej farbie.

Strony