Słonka

Zadania do realizacji:

  • uświadomienie wartości dźwięków w życiu człowieka,
  • rozwijanie percepcji słuchowej i dostrzeganie dźwięków w codziennym życiu,
  • kształtowanie wrażliwości na dźwięki,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • wprowadzenie i utrwalenie nazw emocji,
  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji m.in. poprzez muzykę,
  • pobudzanie dzieci do ekspresji artystycznej,
  • zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami Ziemi,
  • uwrażliwianie dzieci na wartości takie jak miłość, przyjaźni, rodzina, zdrowie,
  • kształtowanie umiejętności odróżniania rzeczy materialnych od wartości,
  • wprowadzenie wybranych liter drukowanych i pisanych,
  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej,
  • zapoznanie z bogactwem życia pod wodą,
  • wprowadzenie pojęcia „rafa koralowa”,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematyczny w zakresie 10,
  • utrwalenie wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów,
  • zapoznanie dzieci z naturalnymi dźwiękami Ziemi,
  • zapoznanie dzieci z budową wulkanu, 
  • utrwalenie pojęć „kosmos” i „Układ Słoneczny”,
  • poszerzenie wiedzy na temat dnia i nocy (ruch obrotowy ziemi) w kontekście astronomicznym,
  • uświadomienie dzieciom wpływu promieni słonecznych na zachowanie i emocje ludzi, 
  • kształtowanie umiejętności korzystania z prostego teleskopu, rozwijanie ciekawości nauką, kosmosem,
  • zapoznanie i utrwalenie figur geometrycznych i ich szczególnych cech,
  • zainteresowanie historią, zapoznanie z pojęciem archeolog, paleontolog, kustosz,
  • kształtowanie postawy szacunku wobec tego, co przeszłe, starsze,
  • wdrażanie do właściwych zachowań w muzeum,
  • poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat dinozaurów i ich życia i odżywiania

Tematy do realizacji:

1. Wszystko jest muzyką.

2. Pod ziemią, pod wodą

3. W kosmosie

4. Prehistoryczny świat

W piątek 27 stycznia wybraliśmy się na zajęcia do Szkoły Podstawowej nr 133 im. Stefana Czarnieckiego przy ulicy Antoniego Fontany 3. Wizytę rozpoczęliśmy od krótkiego spaceru po szkole. Następnie wybraliśmy się do jednej z sal lekcyjnych, gdzie mogliśmy usiąść w szkolnych ławkach wraz z uczniami klasy 3A. Tematem lekcji był układ kostny. Na początku zajęć przedstawiliśmy się swoim nowym kolegom i koleżankom, a następnie obejrzeliśmy krótki filmik edukacyjny o tym jak ważne jest dbanie o prawidłową postawę ciała i co trzeba robić aby nasz kręgosłup był zdrowy. Na zajęciach obecny był również eksponat - szkielet człowieka. Z ciekawością mu się przyglądaliśmy i poznawaliśmy nazwy poszczególnych  kości. Podczas zajęć plastycznych wykonaliśmy swoje szkielety z patyczków do uszu. Zajęcia były bardzo ciekawe, a wizyta bardzo nam się podobała tym bardziej, że część z nas już niedługo wybiera się do pierwszej klasy.

26 stycznia już poraz kolejny wzięliśmy udział w warsztatach Przygoda z książką - czytamy i twórczo działamy. Tym razem rozmawialiśmy o emocjach ale najwięcej uwagi poświęciliśmy strachowi i temu co go powoduje. Najpierw bawilismy się w pokazywanie i odgadywanie różnych emocji, a następnie Panie przeczytały nam książkę "Czy jesteś tchórzem Albercie?". Na podstawie książki rozmawialiśmy na temat strachu i tego co go może powodować, jaki może być strach i co możemy zrobić aby się go pozbyć lub oswoić. Następnie zrobiliśmy koło ze sznurka i jedna osoba mówiła "Czy jest ktoś kto boi się...np. latać, dużych psów, krzyku itp.", osoby które boją się danej rzeczy wskakiwały do środka. Podczas tego ćwiczenia mogliśmy sporo dowiedzieć się o swoich koleżankach i kolegach, a nawet naszej Pani, która bawiła się razem z nami. Na zakończenie zajęć każdy z nas w wyciętej chmurce narysował to czego się boi.

Dnia 25 stycznia odbyło się wyczekiwane przez nas wydarzenie - Święto Babci i Dziadka. Od samego rana nie mogliśmy się doczekać kiedy przybędą nasi najbliżsi i zniecierpliwieni czekaliśmy na 14:00. Gdy zbliżała się godzina występu, przebraliśmy się w piękne stroje i zaprosiliśmy Babcie oraz Dziadków na nasz występ. Było nam bardzo miło kiedy nasi bliscy nagradzali nas brawami, a w oczach zebranych pojawiały się łzy wzruszenia. Po przedstawieniu wręczyliśmy gościom własnoręcznie wykonane laurki i upominki oraz zaprosiliśmy na mały poczęstunek. Uściskom i śmiechom nie było końca, a dla nas to był bardzo miły i wzruszający dzień!

Miniony tydzień poświęciliśmy naszym Babciom i Dziadkom, a wszystko po to, by sprawić im jak największą radość. Specjalnie dla nich nauczyliśmy się kilku piosenek i wierszy oraz własnoręcznie przygotowaliśmy kolorowe laurki w kształcie serc i drobne upominki. Zrobiliśmy również kolorowe zaproszenia, aby dziadkowie wiedzieli kiedy i gdzie odbędzie się przedstawienie na które są zaproszeni. Przy okazji zbliżającego się święta, rozmawialiśmy na temat tego jak pomagamy naszym dziadkom i babciom oraz co lubimy z nimi robić. Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas niespodzianki spodobają się naszym bliskim.

Dnia 18 strycznia odbyły się zajęcia Labo Odkrywcy. Tym razem dzięki Labolkowi dowiedzieliśmy się co to są mieszaniny i jak rozróżnić mieszaniny jednorodne i niejednorodne. Poznaliśmy równiez kilka sposobów ich rozdzielania.

16 stycznia reprezentacja naszego Przedszkola wzięła udział we wspólnym kolędowaniu w Szkole Podstawowej nr 187 im. Adama Mickiewicza. Kilkoro dzieci z naszej grupy pięknie zaśpiewało piosenkę pt. "Aniołek maleńki jak wróbelek" oraz zagrało na instrumentach. Dzięki zaangażowaniu Pani od rytmiki, dzieci i rodziców, mogliśmy uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu.

10 stycznia w ramach projektu "Z kulturą mi do twarzy" i dzięki zaproszeniu przez Szkołę Podstawową nr 187 im. Adama Mickiewicza mogliśmy wybrać się na przedstawienie "Bałwanek Tiko i Królowa Fruncja". Była to musicalowa opowieść o przyjacielskim i pomocnym bałwanku, który chciał pomóc rozwiązać problemy zagubionego pingwinka i pewnej Królowej. Z pomocą przyjaciół Pana Cukierka i Wielkiego Poety udało im się przywrócić radość i szczęście w lodowej krainie, a cała opowieść skończyła się dobrze. Przedstawienie bardzo nam się podobało, ponieważ mogliśmy brać w nim czynny udział tańcząc i odpowiadając na pytania aktorów.

Miniony tydzień poświęciliśmy bezpiecznym zabawom na śniegu i lodzie oraz olimpijskim sportom zimowym. Poznaliśmy flagę olimpijską i znaczenie poszczególnych kolorów kół. Stworzyliśmy dwie prace plastyczne ćwicząc przy tym motorykę małą. Wykleiliśmy koła olimpijskie na odpowiednie kolory plasteliną i zaprojektowaliśmy łyżwy.

9 stycznia wzięliśmy udział w koncercie "Zaczarowany wachlarz" poznając instrument muzyczny jakim jest saxofon. Dowiedzieliśmy się, że instrument ten należy do rodziny instrumentów dentych drewnianych miomo iż cały jest blaszany, a jedynie ustnik jest wykonany z drewna. Mieliśmy również okazję zatańczyć i wspólnie zagrać na instrumentach z naszymi zaproszonymi gośćmi. Pozostając dalej w temacie muzyki, jak na "Wesołe Nutki" przystało, chętnie uczestniczyliśmy też w kolejnych zajęciach zumby.

Podczas tematu „Nadchodzi nowy rok” rozmawialiśmy na temat mijającego czasu i cykliczności. Oglądaliśmy różne zegary, przyrządy do mierzenia czasu oraz kalendarze. Utrwalaliśmy sobie pory roku i ich charakterystyczne cechy, dni tygodnia i nazwy miesięcy. Poszczególne miesiące dopasowywaliśmy do odpowiadającej im pory roku. Niektóre dzieci wiedziały kiedy mają urodziny, inne podczas zajęć miały okazję się dowiedzieć i zapamiętać. Wykonaliśmy również  pracę plastyczną – drzewo w czterech porach roku za pomocą farb i patyczków do uszu.

Zadania do realizacji:

  • Poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego.
  • Utrwalanie nazw dni tygodnia.
  • Zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy.
  • Poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności.
  • Poznanie zasad sportowego zachowania i zachęcanie do postawy fair play w czasie zabaw.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć.
  • Poznanie wybranych liter pisanych i drukowanych.
  • Poznanie wybranych cyfr.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
  • Wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu i lodzie.
  • Poznanie historii flagi olimpijskiej.
  • Zapoznanie z łyżwiarstwem figurowym.
  • Poszerzenie wiedzy na temat sportów zimowych.
  • Doskonalenie umiejętności odwzorowywania.
  • Wdrażanie do słuchania utworów literackich i muzyki klasycznej podczas relaksacji i zajęć dydaktycznych.
  • Rozwijanie logicznego myślenia przez wyciąganie wniosków z przeprowadzonego eksperymentu.
  • Kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej.
  • Zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na wspólnej i zgodnej zabawie.
  • Poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych i uwrażliwianie na ich potrzeby.
  • Poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie.
  • Zapoznanie z tradycjami „tłustego czwartku”.

Tematy do realizacji:

  1. Nadchodzi nowy rok
  2. Sporty zimowe
  3. Dzień Babci i Dziadka
  4. Karnawał

Strony