Słonka

W poniedziałek 12 maja grupę Słonka odwiedziła mama Tymona oraz siostra Zuzia. Mama opowiedziała dzieciom o zębach mlecznych i stałych, jak zbudowany jest ząb i dlaczego mamy próchnicę, dzieci oglądały zdjęcia jak powstaje próchnica. Słonka dowiedziały się jak prawidłowo należy czyścić zęby i trzeba to robić regularnie rano oraz wieczorem. Pani Eliza mama Tymona jest technikiem dentystycznym i wykonuje korony zębowe, mostki itp. Dzieci glądały gipsowe modele szczęk oraz nakładane korony i mostki. Mama Tymona wraz z Zuzią przygotowały zabawy dla dzieci: Kalambury, Quiz wiedzy na temat dbania o zęby. Słonka wykonały również pracę plastyczną: robiły plomby i doklejały brakujące zęby z kolorowej plasteliny. Na zakończenie zajęć pani Eliza wręczyła dzieciom Dyplomy oraz kubeczki do wody wraz z instrukcją jak należy prawidłowo myć zęby. Zajęcia były ciekawe, dzieci poszerzyły swoją wiedzę na temat zębów i higieny jamy ustnej. Mama Tymona wraz ze swoją asystentką Zuzią przygotowały dużo atrakcji dla dzieci.
Dziękujemy za zaangażowanie.

- Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, zapoznanie z pojęciem „patriota , zapoznanie z legendą o Lechu, Czechu i Rusie, utrwalanie wiedzy o Polsce.

- Zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej, poznanie flag różnych państw, kształtowanie poczucia tożsamości europejskiej.

- Poszerzenie wiedzy na temat pszczół i os, poznanie łąkowych ziół oraz ich zastosowania w lecznictwie, utrwalenie nazw wiosennych kwiatów, kształtowanie postawy szacunku do przyrody.

- Pobudzanie ciekawości poznawczej i zainteresowania kosmosem, rozważania na temat możliwości istnienia życia na innej planecie, rozwijanie poczucia wyjątkowości.

- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, zapoznanie z rolą rodziny w życiu człowieka, doskonalenie umiejętności współpracy.

- Kształtowanie umiejętności rozmawiania o rodzinie, zapoznanie ze związkami frazeologicznymi związanymi z sercem, doskonalenie umiejętności konstruowania zdań.

- Utrwalenie nazw dni tygodnia, miesięcy oraz pór roku,

- Porównywanie przedmiotów pod względem długości, ćwiczenie umiejętności szacowania na oko, doskonalenie współpracy pomiędzy dziećmi.

- Utrwalenie wiadomości na temat najbliższych świąt (dzień rodziny, dzień mamy, dzień taty), poszerzenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu w gronie rodzinnym w różnych miejscach, w tym w określonych środowiskach przyrodniczych, uświadamianie dzieciom wartości płynących z więzi rodzinnych.

- Nauka piosenki i układu choreograficznego do piosenki, rozwijanie ekspresji tanecznej oraz plastycznej, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności podczas prac plastycznych.

- Doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania oraz porównywania liczebności zbiorów, układanie i zapisywanie kodu matematycznego, kształtowanie pojęć logicznych.

- Doskonalenie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, rozwijanie słownictwa i umiejętności budowania wypowiedzi.

- Rozwijanie koncentracji uwagi, kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów, rozwijanie samodzielności w pracy i w zabawie.

- Wprowadzenie liter f, F, h, H, przygotowanie do nauki pisania i czytania.

Tematy do realizacji:

1. Od rycerza do obywatela.

2. Na zielonej łące.

3. W kosmosie.

4. Dzień Rodziny

Były to już kolejne zajęcia z tego cyklu. Dzieci poszerzyły swoje wiadomości przyrodnicze na temat różnych środowisk naturalnych oraz żyjących w nich zwierząt i rosnących roślin: las, łąka, pole, park i staw. Słonka dopasowywały rośliny i zwierzęta do odpowiedniego środowiska naturalnego. Wykonały pracę plastyczną Gdzie mieszkam?, musiały dorysować środowisko naturalne do otrzymanego zwierzaka. Na zakończenie zajęć dzieci mogły na komputerze urządzić ogród, sadziły drzewa, krzewy, rośliny, umieszczały staw itp.
25 kwietnia pojechaliśmy do Teatru Kamienica na spektakl ,, Calineczka”. Przedstawienie podobało się dzieciom, było wesołe, pełne piosenek, postacie ubrane były w ładne kostiumy.

Przygotowując się do Świąt Wielkiej Nocy, dzieci utrwalały wiedzę na temat symboli oraz tradycji świątecznych. Doskonale wiedzą, co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku i na świątecznym stole. Słonka wykorzystywały świąteczne symbole (jajka, kurczaczki, baranki) do zabaw dydaktycznych, matematycznych, zręcznościowych. Szukały ukrytych w sali jajek, wykazując się dużą spostrzegawczością. Posiały oraz hodowały rzeżuchę w wykonanych przez siebie ozdobnych zajączkach. Nauczyły się piosenki „Bajkowe pisanki”. Wykonały również kolorowe pisanki tworząc wzory z wełny według własnego pomysłu, a następnie malując je farbami.

Dziękujemy tacie Uli, który w tym tygodniu odwiedził nas, aby nam poczytać.

W kwietniu w ramach Dziecięcej Akademii Sportu dzieci brały udział w zajęciach Szermierki, dużo dowiedziały się od trenera na temat tego sportu, poznały różnicę miedzy szpadą, floretem i szablą. Nauczyły się postawy szermierczej oraz poruszania się po planszy. Wzięły udział w wielu zabawach rozwijając sprawność ruchową, szybkość i zręczność.

Ostatnie miesiące obfitują w atrakcje: wycieczki, zajęcia i tak właśnie rozpoczął się kwiecień. W poniedziałek odbyły się zajęcia Labo Odkrywcy ,,Jak kwaśne rzeczy jemy”. Słonka poznały budowę języka, którą częścią czujemy smak kwaśny oraz dowiedziały się  jak możemy zbadać, że coś jest kwaśne. We wtorek Słonka uczestniczyły w zajęciach sportowych z szermierki w ramach Dziecięcej Akademii Sportu organizowanych przez AWF. W czwartek  odbyły się zajęcia ruchowo- taneczne Zumba. W  tym tygodniu  Słonka wyklejały  duże jajko- pisankę, którą trzyma zając wielkanocny wykonany na wystawę do Galerii Młociny. Naszego zająca wielkanocnego można  już obejrzeć  w Galerii Młociny. Zapraszamy

  • Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych.
  • Zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych.
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli.
  • Zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania,
  • Poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko.
  • Wprowadzenie litery ł, Ł.
  • Wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych.
  • Nabywanie odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych.
  • Poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy.
  • Utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
  • Doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania.
  • Utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa.
  • Poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody.
  • Odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści.
  • Zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego.
  • Wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej.
  • Poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami.

Tematy do realizacji:
1. Jemy zdrowo.
2. Z kurnika do koszyka.
3. Odpowiedzialni za planetę.
4. Książka, moja przyjaciółka.

W piątek wzięliśmy udział w zajęciach „Czytamy i twórczo działamy”. Na początku opowiadaliśmy o swoich zwierzętach i namalowaliśmy różne plamy farbami nie wiedząc co wydarzy się później. Następnie wysłuchaliśmy opowiadania na temat psów, obejrzeliśmy fotografie przeróżnych, często mało nam znanych, ale bardzo ciekawych i kolorowych zwierząt. Naszym zadaniem okazało się stworzenie z wcześniej namalowanych plam zwierząt za pomocą flamastrów. „Słonka” wykazały się ogromną kreatywnością rysując prawdziwe oraz wymyślone zwierzątka. Powstały bardzo pomysłowe prace, każda inna a wszystkie wspaniałe.

24 marca wybraliśmy się na kolejne zajęcia multimedialne do Mediateki, tym razem tematem były drzewa. „Słonka" utrwalały swoją wiedzę na temat gatunków drzew, ich wyglądu, owoców oraz ich znaczenia dla środowiska i życia człowieka. Obejrzeliśmy prezentację multimedialną dotyczącą tematu, dopasowywaliśmy drzewa do ich owoców, kolorowaliśmy obrazki, dopasowywaliśmy cienie drzew oraz pasujące do siebie części liści podczas gier komputerowych. Najbardziej ekscytujące okazało się jednak rozpoznawanie liści drzew rysowanych przez Photona.

Nie było to jedyne nasze spotkanie z Photnem w tym tygodniu. We środę uczyliśmy się kodować drogę Photona do wybranych przez nas obrazków przedstawiających zwiastuny wiosny. W parach planowaliśmy drogę za pomocą strzałek w tablecie, wybieraliśmy kolory na jakie się świecił oraz odgłosy, które wydawał po dotarciu do celu. Na koniec odtańczyliśmy wspólny taniec naśladując ruchy Photona.

W piątek 21 marca Słonka powitały  Wiosnę w bardzo niekonwencjonalny sposób gdyż przygotowały krótkie przedstawienie  dla młodszych  grup ,,Budzenie Wiosny”. Dzieci bardzo się zaangażowały i wyszła fajna, wspólna zabawa. Zima już oficjalnie odeszła, choć na koniec sypnęła śniegiem i obiecała, że wróci dopiero za rok.  Wiosna przejęła rządy nad światem i posypała kwiatami ku ogólnej radości dzieci. Słonka zaśpiewały piosenkę ,,Pobudka z ogródka” w której Wiosna obudziła wszystkie kwiaty i oby już było ciepło i kolorowo.  Po takiej pobudce Wiosna na pewno już zostanie z nami.

Strony