Słonka

W czwartek  3 października odbyły się zajęcia ruchowo- taneczne  Zumba.  Dzieci z grupy Słonka bardzo lubią zajęcia Zumnby, zawsze  chętnie biorą w nich udział.

4 października w piątek Słonka świętowały Dzień Zwierząt. Dzieci przypomniały dlaczego zwierzęta są ważne dla ludzi i jak różnorodny jest świat zwierząt. Każde dziecko wykonało opaskę na głowę według własnego pomysłu. Bawiliśmy się w zabawy: Krokodyl oraz Jakim jestem zwierzęciem?, która bardzo przypadła dzieciom do gustu, chociaż czasem trudno było zgadnąć jakie dzieci wymyśliły zwierzęta, a można było odpowiadać tak lub nie. Wykonaliśmy pracę plastyczną Zwierzęta jesienią.

7 października w poniedziałek dzieci uczestniczyły w koncercie muzycznym Jurata Królowa Bałtyku w czasie którego poznały budowę i brzmienie gitary klasycznej.

10 października  w czwartek w grupie Słonka świętowaliśmy Dzień Drzewa. Dzieci poznały budowę drzewa, wysłuchały opowiadania ,, Drzewo , które umiało dawać”, wykonaliśmy pracę plastyczną Drzewa. Słonka wiedziały dużo na temat drzew oraz jakie korzyści drzewa dają człowiekowi, nawet o syropie klonowym oraz soku z brzóz. W ogrodzie przedszkolnym obserwowaliśmy drzewa: jakie mają pnie i korony, nazywaliśmy je.

Korzystamy z dobrej pogody i  bawimy się w ogrodzie przedszkolnym, a szczególnie dużo uwagi dzieci poświęcają piaskownicy, która wkrótce zostanie zamknięta.

Dziewczynka z grupy Słonka, Kamilka wykonała dwie prace plastyczne na konkurs ,,Przygody Plastusia”. Cała grupa trzyma kciuki!!!

  • Zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody,
  • Wprowadzenie litery a, A, rozwijanie słuchu fonemowego,
  • Wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
  • Rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych, aktywizowanie ciekawości dziecka,
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji,
  • Wprowadzenie litery m, M, rozwijanie słuchu fonematycznego i umiejętności głoskowania,
  • Wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
  • Kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody,
  • Wprowadzenie litery t, T, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania,
  • Wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
  • Rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki),
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin,
  • Wprowadzenie litery e, E, kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi,
  • Wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic), rozbudzanie dziecięcej ciekawości
  • Kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach, rozwijanie spostrzegawczości

Tematy do realizacji:

1. Zwierzęta jesienią

2. Pogoda w kratkę.

3. Zdrowie na talerzu.

4. Bajkostwory i potwory.

16 września obchodziliśmy Dzień Kropki. Na początku poznaliśmy treść książki Petera Reynoldsa „Kropka”, z której dowiedzieliśmy się, że każdy może odkryć w sobie talent i która była inspiracją do naszych twórczych działań. Malowaliśmy różnego rodzaju kropki z połączenia, których powstało dzieło będące pożywką dla naszej wyobraźni, każdy dostrzegł co innego. Bawiliśmy się wyciętymi przez siebie kropeczkami klasyfikując je, przeliczając, porównując liczebność zbiorów, układając je w gradacji rosnącej i malejącej ćwicząc nasze kompetencje matematyczne. Malowaliśmy obrazy zaczynając od jednej kropki rozwijając naszą kreatywność i talent plastyczny.

23 września świętowaliśmy Dzień Spadającego Liścia będący również Pierwszym Dniem Jesieni. Wybraliśmy się na spacer w okolicy przedszkola, podczas którego nazywaliśmy napotkane drzewa, oglądaliśmy ich liście (kolory, kształty, strukturę), bawiliśmy się w spadające liście wykonując ćwiczenia oddechowe, układaliśmy z liści bukiety. Nazbierane podczas spaceru liście wykorzystaliśmy do prac plastycznych. Każde dziecko wkomponowało wybrane liście w rysunki wykonane pastelami realizując swoje pomysły. Powstały piękne, oryginalne prace z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

27 września upłynął nam pod znakiem jabłek. Z okazji Dnia Jabłka zorganizowaliśmy zabawy zręcznościowe w przenoszeniu jabłka slalomem na łyżeczce. Bawiliśmy się do piosenki „Spotkały się dwa jabłuszka”, wykonaliśmy jesienne jabłonki oraz lepiliśmy małe jabłuszka z plasteliny ćwicząc sprawność manualną. Zajadaliśmy również pyszne jabłuszka, wiemy doskonale, że są bardzo zdrowe.

W czwartek 26 września dzieci z grupy Słonka wzięły udział w Olimpiadzie Przedszkolaków. Impreza odbyła się na Stadionie Hutnika. Znicz Olimpijski został zapalony przez Prezydenta Warszawy i tak impreza się rozpoczęła. Na początek rozgrzewka, a później udział w 10 konkurencjach. Każdy mógł znaleźć coś ciekawego dla siebie. Dużą popularnością cieszył się radiowóz policyjny. Dzieci mogły wejść do środka i włączyć sygnał dźwiękowy oraz obejrzeć kajdanki. Na zakończenie dzieci otrzymały dyplomy oraz małe prezenciki. Pogoda nam dopisała i dzieci świetnie się bawiły na świeżym powietrzu zażywając  ruchu  oraz poprawiając swoją sprawność fizyczną.

20 września świętowaliśmy Dzień Przedszkolaka. Salę udekorowaliśmy balonami oraz girlandą z proporczyków. Dzieci wykonały opaski na głowę Jestem Super Przedszkolakiem i rozpoczęliśmy zabawę. Były to zabawy taneczne przy muzyce  oraz tradycyjny Pociąg. Dużo radości sprawiła dzieciom zabawa Kto tak jak ja… W ogrodzie Słonka bawiły się bańkami oraz skakankami i kołami do Hula –hop, rywalizowały, która drużyna szybciej przeniesie koła z jednej osoby na drugą przesuwając je po skakance.

Witamy w grupie Słonka!!!                                                                                                          

Po wakacjach ostro przystąpiliśmy do pracy. W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu  Witaminki. W ramach realizacji projektu będziemy podejmować różnorodne aktywności promujące zdrowe nawyki żywieniowe w których będą królowały warzywa. W każdym miesiącu mamy innego warzywnego bohatera. We wrześniu był nim Ziemniak Ziemowit. Realizację projektu rozpoczęliśmy od piosenki  ,,Taniec z warzywami”. Dzieci fajnie się bawiły. Ziemniaczane wyzwanie zaczęło się  od przyniesienia z domu ziemniaków. Były to ziemniaki: żółte, kremowe, fioletowe oraz bataty. Słonka oglądały ziemniaki w całości oraz w przekroju, określały ich kształt, zapach oraz kolor i wielkość. Przeliczaliśmy przyniesione ziemniaki, układaliśmy pod względem wielkości. Bawiliśmy się w zabawy, które w swojej nazwie mają ziemniak lub kartofelek np. Gorący kartofelek, graliśmy w Ziemniaka w ogrodzie, ale zabawa okazała się zbyt trudna i nie wszystkie dzieci chciały brać w niej udział.  Poznaliśmy piosenkę ,, Ziemniak Ziemowit” na podstawie której wypisaliśmy nazwy dań które można zrobić z ziemniaków. Dzieci pokolorowały portret Ziemniaka Ziemowita oraz nakleiliśmy Ziemowita na plakacie projektu.  Słonka poznały liczne nazwy lokalne ziemniaków,  historię ziemniaka oraz  skąd pochodzi. Oglądaliśmy jak rosną ziemniaki, jak  je sadzimy czyli historię od sadzeniaka do ziemniaczanego krzaka. Wykonały książeczkę Jak rosną ziemniaki. W poniedziałek 23 września  w pierwszy dzień jesieni  mieliśmy Święto Pieczonego Ziemniaka. Przyniesione przez dzieci ziemniaki zostały obrane, pokrojone, przyprawione przez dzieci i upieczone w przedszkolnym piekarniku. Dzieci mogły posmakować różnych gatunków ziemniaków i wybrać najsmaczniejsze, oczywiście wygrały ziemniaki kremowe, tradycyjne, zdaniem dzieci najlepsze. Nie zabrakło zwolenników ziemniaków słodkich – batatów,  entuzjazmu  dzieci nie wzbudziły ziemniaki fioletowe, chociaż ich smak nie odbiegał  od tradycyjnych. Na zakończenie ziemniaczanego wyzwania urządziliśmy Quiz  wiedzy na temat ziemniaków oraz zabawę przy piosence ,,Ziemniak Ziemowit”, którą dzieci odśpiewały prawie w całości.

- Kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalności własnej i innych, uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka.

- Rozwijanie twórczych zdolności językowych, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się, dostrzeganie w sobie potencjału.

- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przynależność, nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów, ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w udzielaniu odpowiedzi.

- Zwiększanie kompetencji plastycznych, kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami do rysowania.

- Pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną, przynależności do grupy.

- Ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości

- Różnicowanie stron i klasyfikowanie, kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego, obdarzanie innych uwagą.

- Utrwalanie zasad higieny, doskonalenie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych, wdrażanie do świadomego dbania o swoją czystość.

- Poznanie twórcy plastycznego, pobudzanie zdolności kreatorskich, budowanie wiary we własne możliwości.

- Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej, nabywanie umiejętności językowych, budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się.

- Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w domach, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt

- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ubieranie się odpowiednie do pogody.

- Przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze, dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków, rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze.

- Kształcenie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka.

- Wyrażanie przeżyć i nastrojów związanych z obcowaniem ze sztuką i z naturą, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody jesienią.

- Wprowadzenie litery o, O, określanie głoski o jako samogłoski, wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie zainteresowania czytaniem.

Tematy do realizacji:

1. Witamy po wakacjach!

2. Wokół nas.

3. Nasze pasje, nasze bziki.

4. Jesień w naszej okolicy.