Smerfy

Dziś dzieci obejrzały teatrzyk pt. „O tym, dlaczego kurka znika z dziecięcego słownika”. Przedstawienie w przystępny i zabawny sposób poruszało temat siły słów i tego, jak łatwo mogą one sprawić komuś przykrość. Główna bohaterka – pszczółka – nieświadomie zaczęła powtarzać zasłyszane słowo, które okazało się nieodpowiednie. Na szczęście mądry lew pomógł jej zrozumieć, że warto uważać na to, co się mówi, bo dobre słowa budują, a złe potrafią ranić.

W tym tygodniu „Smerfy” wyruszyły w niezwykłą podróż po Europie. Poprzez wiele aktywności, przedszkolaki poznały wybrane europejskie kraje i ich charakterystyczne zabytki. Dzieci chętnie wypowiadały się na temat podróży, dzieliły się doświadczeniami i marzeniami o miejscach, które chciałyby odwiedzić. Ponadto „Smerfy” wykonały kolorową i kreatywną pracę plastyczną - samoloty z papieru, które „poleciały” do wybranych państw europejskich. W ramach zajęć z kodowania, przy pomocy robota edukacyjnego Photon, dzieci programowały trasę na macie do ilustracji sąsiadujących z Polską krajów. Tydzień urozmaiciły także zabawy ruchowe i taniec podczas zajęć z zumby. 

• dostrzeganie piękna najbliższego otoczenia
• wzbudzanie pozytywnych emocji związanych z własnym krajem
• utrwalenie znajomości symboli narodowych
• poznanie znaczenia wyrażeń „mała ojczyzna” i „duża ojczyzna”
• utrwalenie znajomości własnego adresu zamieszkania
• poznanie wybranych legend polskich
• wzbogacenie wiedzy na temat Warszawy i Krakowa
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
• budowanie szacunku do ojczyzny oraz Europy
• rozbudzanie uczuć patriotycznych oraz poczucia przynależności do Unii Europejskiej
• poznanie symboli Unii Europejskiej
• zdobywanie wiedzy na temat niektórych krajów Europy i ich zabytków
• poznanie i degustowanie owoców z krajów śródziemnomorskich
• rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
• uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
• doskonalenie sprawności manualnej
• rozbudzanie zainteresowania książkami
• słuchanie utworów literackich dla dzieci
• rozwijanie zdolności komunikacyjnych przez dostosowywanie wypowiedzi do sytuacji i tematyki
• rozbudzanie zainteresowania przyrodą
• zakładanie uprawy kwiatów
• zdobywanie wiedzy na temat wybranych owadów oraz ich roli w przyrodzie
• poznawanie okazów przyrodniczych za pomocą różnych zmysłów
• doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach i zbiorach zastępczych oraz szeregowania
• rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej
• rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych z różnorodnych materiałów
• wypowiadanie się na temat swojej rodziny
• nazywanie sprzętów potrzebnych podczas porządków
• rozumienie konieczności pomagania w pracach domowych
• poznanie sposobów spędzania czasu wolnego z rodziną
• utrwalenie znajomości funkcji kalendarza
 
Tematy do realizacji:
1. Patriotyczny maj
2. Europa wita nas
3. Kolorowa wiosna
4. Moja rodzina

Smerfy przygotowując się do nadchodzących świąt poznawały symbole jak również utrwalały tradycje i zwyczaje z nimi związane. Rozmawialiśmy na temat koszyczka wielkanocengo i tego co powinno się w nim znaleźć oraz co oznaczają poszczególne produkty. Wykonywaliśmy prace plastyczne: pisanki metodą wydrapywanki, malowaliśmy farbami zajączki i kurczaczki, sialiśmy rzeżuchę i owies o który musieliśmy codziennie dbać aby ozobiły nasze świąteczne stoły. W tym czasie nasza koleżanka z grupy Ola wzięła udział w konkursie na wielkanocną palmę i zajęła III miejsce! Bardzo serdecznie gratulujemy!

Nasz ogródek na oknie cały czas się zmienia. Cebulki przekwitniętych kwiatów zostały wsadzone do ogródka, a na ich miejsce powstały domki z prywatnymi ogródkami. Każdy z nas podlewa zasianą trawę i rzeżuchę, aby nasze trawniki pięknie wyrosły jeszcze przed świętami. W przedszkolnej szklarni natomiast wysialiśmy wspólnie poziomki i nie pozostało nam nic innego jak czekać aż z nasionek wyrosną piękne krzaczki z owocami :)

W ostatnich dniach dzieci poznawały temat ekologii. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego warto dbać o naszą planetę, zwierzęta i rośliny, jak ważna jest segregacja śmieci, recykling, oszczędzanie wody i prądu. Poprzez tematyczne piosenki i wierszyki, jak również aktywne gry i zabawy dydaktyczne dzieci mogły uczyć się przez działanie.

Wśród wielu zabaw związanych z tym tematem, między innymi wspólnie bawiliśmy się w segregowanie odpadów z pomocą ilustracji, a także dzieci wzięły udział w drużynowym eko-teleturnieju, ucząc się współpracy i utrwalając ekologiczne wiadomości. 

Ponad to, „Smerfy” wykonały kreatywną pracę plastyczną - ich zadaniem było pomalowanie Ziemi farbami za pomocą patyczków kosmetycznych, stworzenie drzewa z papieru i bibuły oraz ozdobienie całości kolorowymi kwiatkami. 

Temat zwierząt domowych i hodowlanych towarzyszył nam cały miniony tydzień. Rozmawialiśmy o domach zwierząt i ich rodzinach. Nazywaliśmy poszczególne zwierzęta i rozwiązywaliśy zagadki słuchowe. W ramach zajęć plastycznych stworzyliśmy krowy, owce, świnki i koniki z wykorzystaniem papierowych talerzyków. Pozostając w temacie zwierząt, w piątek w naszej grupie odbyły się zajęcia pt. "Czytamy i twórczo działamy". Na początku opowiadaliśmy o swoich domowych zwierzętach i tych które bardzo byśmy chcieli mieć. Następnie na dużych kartkach namalowaliśmy farbami kolorowe plamy, które jak się okazało były nam potrzebne w dalszej części zajęć. Farba musiała wyschnąć, a my w tym czasie wysłuchaliśmy opowiadania na temat psów. Następnie obejrzeliśmy fotografie różnych psich ras i przeróżnych kolorowych zwierząt. Na zakończenie zajęć naszym zadaniem było stworzenie z wcześniej namalowanych plam zwierząt za pomocą flamastrów. Wszystkie plamy stały się kolorowymi ptakami, królikami, kotami, psami i przeróżnymi owadami. Zajęcia nam się bardzo podobały, ponieważ każdy z nas mógł się wykazać wyobraźnią i kreatywnością.

W piątek 4 kwietnia Smerfy rozpoczęły swoją przygodę z zajęciami sportowymi w ramach współpracy naszego Przedszkola z Akademią Wychowania Fizycznego. Co drugi piątek będzie nas odwiedzać trener, który poprowadzi dla nas gry i zabawy dzięki którym poznamy różne dyscypliny. Pierwsze zajęcia dotyczyły zapasów, a gry zręcznościowe sprawiły nam dużo radości. Dzięki zajęciom uczymy się dyscypliny, słuchania poleceń, jak również zasad fair play. Nie możemy się już doczekać kolejnych zajęć :)

  • zapoznanie z wybranymi tradycjami związanymi z Wielkanocą
  • aktywne uczestniczenie w świątecznych przygotowaniach
  • wypowiadanie się na określone tematy, opowiadanie o swoich upodobaniach
  • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez zabawy muzyczne i zabawy ze śpiewem
  • rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię
  • poznanie wybranych gatunków zwierząt domowych i hodowlanych i ich znaczenia dla ludzi
  • tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów, klasyfikowaniem
  • zachęcanie dzieci do kontaktu z książką i podejmowania prostych zabaw czytelniczych
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne
  • zachęcanie do podejmowania działań proekologicznych w sytuacjach życia codziennego
  • zapoznanie z procesem segregowania śmieci oraz ich przetwarzania
  • wdrażanie do oszczędzania wody i energii elektrycznej
  • zachęcanie do podejmowania działań naśladowczych i teatralnych
  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
  • rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia
  • rozwijanie wyobraźni geometrycznej i przestrzennej w czasie zabaw
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne

Tematy do realizacji:

1. Zwierzęta domowe i hodowlane

2. Co to znaczy eko?

3. Wielkanocna radość

4. Kraina bajek i baśni

21 marca powitaliśmy Pierwszy Dzień Wiosny! Całe przedszkole, łącznie ze strojami pracowników i dzieci nabrało wiosennych kolorów. W oknach pojawiły się kolorowe dekoracje, a ubrania wszystkich zwiastowały nadejście długo wyczekiwanej pory roku. Zaraz po śniadaniu obejrzeliśmy przedstawienie w wykonaniu Słoneczek pt. "Nadejście wiosny", które bardzo nam się podobało. Pogoda za oknem była słoneczna więc Smerfy chcąc powitać wiosnę wyszły na krótki spacer w okolice przedszkola w poszukiwaniu jej oznak. Naszemu wiosennemu marszowi towarzyszyło śpiewanie piosenki "Maszeruje wiosna", której specjalnie uczyliśmy się na tę okazję. Wykonaliśmy również pracę plastyczną - Panią Wiosnę. Dzięki pomocy Rodziców założyliśmy na naszym oknie - wiosenny ogródek! Pojawiło się na nim wiele kwiatów, ale również samodzielnie wysianych i zasadzonych przez nas roślin. Z dnia na dzień nasz ogródek się zmienia, a my cieszymy się z możliwości obserwowania tych zmian.

Strony