Smerfy

1 czerwca Smerfy świętowały Dzień Dziecka, z tej okazji czekała ich niezwykła niespodzianka. Oglądały pokaz Szalonego Naukowca. Mogły zaobserwować co stanie się z napompowanym balonem po umieszczeniu go w pojemniku z suchym lodem. Później był czas na zabawę z balonami i tańce przy muzyce. Na zakończenie każde z dzieci otrzymało odznakę i bańki mydlane.

1. Zachęcenie dzieci do odpowiedzi na pytania dotyczące utworu.
2. Zachęcenie do uczestniczenia w ćwiczeniach ruchowych – rozwijanie zwinności.
3. Rozwijanie pojęć matematycznych – liczenia w zakresie 5.
4. Umuzykalnianie dzieci – różnicowanie melodii szybkiej i wolnej.
5. Zachęcanie do wypowiedzi na temat podobieństw między dziećmi.
6. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
7. Rozwijanie inwencji twórczej.
8. Kształtowanie wymowy poprzez wypowiedzi na temat swojego podwórka.
9. Zachęcanie do interesowanie się przyrodą.
10. Zachęcanie do śpiewu i tańca przy poznanych piosenkach.
11. Pokazywanie odpowiedniego modelu zachowania wobec nieznajomych.
12. Zachęcanie do rozmowy na temat wybranego miasta
Polski.
 
Tematy kompleksowe:
1. Wszystkie dzieci są nasze.
2. Na moim podwórku.
3. Zbliżają się wakacje.

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o zbliżającym się święcie Mamy. Dzieci utrwalały określenia: rodzina, rodzeństwo, rodzice, dziadkowie. Poznawały ważną rolę rodziny w ich życiu. Rysowały portrety swoich Rodziców, oraz kolorowały bukiety w wazonie. Smerfy przygotowywały prezenty z okazji Dnia Mamy, samodzielnie wycinały elementy do wykonania laurki. Dzieci chętnie uczyły się wierszyka  „Namaluję na laurce” i piosenki „Powiedziała mi to lala”, aby w domu móc je zaprezentować. Odczuwały wielka radość z przygotowywania niespodzianki dla swojej Mamy.

26 maja odbyły się także zajęcia Labo Odkrywcy na temat ,,Jak powstaje tęcza”. Smerfy były bardzo zainteresowane prezentowanymi doświadczeniami. Dowiedziały się z jakich kolorów składa się tęcza , jak powstaje i z czego składa się światło białe. 

W minionym tygodniu Smerfy poznawały różne zawody. Dowiedziały się na czym polega praca osób wykonujących poszczególne zawody oraz atrybuty związane z ich pracą. Podczas zajęć dzieci miały za zadanie ułożenie z elementów postaci oraz powiedzenie jaki zawód wykonują. Smerfy wykonywały pracę plastyczną wycinały poszczególne elementy z których powstał piekarz. 

W ubiegłym tygodniu Smerfy uczestniczyły w warsztatach "Przygoda z książką - czytamy i twórczo działamy" na podstawie książki "Cynamon i Trusia. Wierszyki o złości i radości". Smerfy z zaciekawieniem słuchały czytanych wierszyków. Podczas zajęć brały udział w zabawach ruchowych, które miały za zadanie przybliżyć im wybrane emocje. Na koniec warsztatów dzieci dostały bardzo ważne zadanie wykonanie pracy plastycznej, której tematem było przedstawienie dowolnej emocji. 

Smerfy poznawały przyrodę na łące. Podczas zajęć oglądały ilustracje różnych kwiatów rosnących na łące. Utrwalały nazwy kwiatów, zwierząt i owadów tam żyjących. Dzieci klasyfikowały i przeliczały wymienione elementy. Rozmawialiśmy na temat różnorodności przyrody na łące. Podczas pobytu w ogrodzie szukaliśmy i obserwowaliśmy drobne  zwierzątka i owady. Dzieci wykonywały różnorodne prace plastyczne: kolorowały ilustracje przedstawiające kwiaty, motyle, ślimaki, żaby. Wykonywały żabki techniką origami, ćwiczyły wycinanie. Smerfy chętnie śpiewały i bawiły się przy poznanej piosence ,,Żabki”.

Smerfy poznawały symbole narodowe: godło, flaga, hymn. Podczas zajęć uczyły się wiersza ,,Barwy ojczyste” Czesława Janczarskiego. Dzieci utrwalały słowa hymnu Mazurka Dąbrowskiego. Malowały farbami flagę Polski oraz kolorowały godło naszego kraju. Rozmawialiśmy na temat miasta Warszawy, stolicy Polski. Dzieci słuchały legendy ,,Wars i Sawa” poznały herb miasta i jego symbolikę. Rozpoznawaliśmy ważne miejsca w Warszawie przedstawione na zdjęciach. Smerfy uczyły się piosenki ,,O warszawskiej Syrence”. Dzieci poznawały miasta naszego kraju i ich herby. Kolorowały herb Warszawy i Gdańska. Smerfy są bardzo dumne z tego, że mieszkają w Warszawie stolicy Polski.

ZAŁOŻENIA DO REALIZACJI NA MIESIĄC MAJ 

  1. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych symboli narodowych – godło, flaga, hymn. Rozbudzanie uczuć patriotycznych.
  2. Poznawanie herbu i zabytków miasta Warszawy.
  3. Doskonalenie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych.
  4. Wyrabianie pozytywnego stosunku do świata roślin i zwierząt – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  5. Obserwacja zwierząt żyjących na łące, w trawie, w ogrodzie – przestrzeganie zasad szanowania przyrody.
  6. Zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi – rozwijanie mowy i myślenia.
  7. Poznawanie pracy ludzi w różnych zawodach i ich atrybutów.
  8. Rozwijanie pojęć matematycznych w zabawach i ćwiczeniach.
  9. Uświadomienie ważnej roli rodziny i rodziców w życiu dziecka.
  10. Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do rodziców.
  11. Stwarzanie okazji do odczuwania radości z przygotowywania niespodzianki dla najbliższych.

Tematy kompleksowe:

  1. Jestem Polakiem i Europejczykiem.
  2. Łąka wiosną.
  3. Znamy różne zawody.
  4. Święto Mamy.

Smerfy wzięły udział w wiosenny wyzwaniu, które miało na celu aktywizację ruchową dzieci. Nasza grupa musiała pomóc w wiosennych porządkach, wykonując różne czynności w rytm muzyki. Wykonywanie tych rzeczy sprawiało im mnóstwo radości. Oczywiście wszystkie zadania wykonywały w wiosennych opaskach, które samodzielnie zrobiły. Nasze Smerfy świetnie poradziły sobie ze wszystkimi zadaniami za co otrzymały pamiątkowy certyfikat i odznakę. 

W minionym tygodniu Smerfy poznawały zagadnienia związane z kosmosem. Dowiedziały się czym zajmuje się astronauta, kolorowały ilustrację. Rysowały mieszkańców sąsiednich planet - ufoludki oraz UFO. Poznawały nazwy planet w Układzie Słonecznym. Poznając planety i kosmos postanowiły same udać się w kosmiczną podróż, w tym celu zaprojektowały i wykonały wyjątkowe rakiety. Na koniec tygodnia Smerfy miały okazję obejrzeć spektakl pt. „Kosmolenie ratują Ziemię” na temat kosmosu i dbania o środowisko. 

Strony