Smerfy

 

  1. Poznawanie wyglądu i brzmienia różnych instrumentów muzycznych.
  2. Doskonalenie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych.
  3. Rozwijanie umiejętności muzyczno – wokalnych.
  4. Poznawanie zawodu aktora.
  5. Wdrażanie do uważnego słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela.
  6. Zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi – rozwijanie mowy i myślenia.
  7. Obserwacja przyrody wiosną – szukanie cech charakterystycznych dla tej pory roku.
  8. Kształtowanie szacunku do przyrody poprzez uzmysłowienie, że przyroda jest dla człowieka użyteczna.
  9. Rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów.
  10. Nabywanie przekonania, że woda i powietrze są niezbędnymi czynnikami dla życia na Ziemi.
  11. Przestrzeganie zasad ochrony środowiska i wyrabianie pozytywnego stosunku do świata roślin i zwierząt.
  12. Kształtowanie pojęć matematycznych w różnych zabawach.
  13. Poznanie tradycji i obyczajów Świąt Wielkanocnych.
  14. Zachęcanie dzieci do uczestnictwa w przygotowaniach świątecznych.

Tematy kompleksowe:

  1. Chciałbym być muzykiem.
  2. Chciałbym być aktorem.
  3. Nadeszła wiosna.
  4. Wielkanoc.

24 lutego odbyły się zajęcia badawcze na których Smerfy dowiedziały się o właściwościach dwutlenku węgla oraz jakie znaczenie odgrywa dla ludzi i Ziemi. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się gdzie stosuje się dwutlenek węgla (gaśnice) oraz co mogą zrobić by ograniczyć jego produkcję. 

17 lutego Smerfy obchodziły Światowy Dzień Kota. Rozmawialiśmy o sposobie opiekowania się kotami. Dzieci opowiadały o swoich pupilach i o tym, co ich koty lubią najbardziej. Wypowiadały się na temat, za co ludzie je lubią. Wymieniały ich cechy: puszyste, miłe, miękkie, ciepłe, przytulanki, przyjaciele. Smerfy poznały bajkę ,,Kot w butach”. Rozmawialiśmy o naszym bohaterze. Układaliśmy ilustracje dotyczące tej bajki według kolejności zdarzeń. Dzieci kolorowały wybraną ilustrację: kota lub z bajki ,,Kot w butach”.

Trzeci tydzień lutego poświęcony był bajkom. Dzieci poznawały i przypominały sobie różne baśnie, bajki  i legendy. Smerfy rozpoznawały i nazywały bohaterów bajek i dopasowywały do nich odpowiednie rekwizyty. Wypowiadały się na temat treści bajek i ich zakończenia. Dzieci wykonywały korony, kolorowały zamki. Rozwiązywały zagadki i wyszukiwały ilustracje będące jej rozwiązaniem. Smerfy utrwalały sobie zasady obchodzenia się z książką, podczas korzystania z naszych książeczek z bajkami.

W poniedziałek podczas przygotowań do balu Smerfy wykonywawy maski karnawałowe. Każde z dzieci mogło dowolnie ją ozdobić używając różnych wyciętych wzorów oraz brokatu. We wtorek miał miejsce długo oczekiwany przez Smerfy bal karnawałowy podczas którego każde z dzieci mogło zaprezentować swój strój oraz opowiedzieć w paru słowach za kogo są przebrane. Podczas balu było mnóstwo zabaw tanecznych, konkursów i zagadek m.in. taniec z balonem czy wspólny taniec w kółeczku. Napewno to wydarzenie na długo pozostanie w pamięci Smerfów. 

W środę świętowaliśmy Dzień Pizzy. Każde z dzieci opowiedziało z jakimi składnikami najbardziej lubi jeść pizzę. Smerfy zapoznały się z listą składników potrzebnych do jej wykonania. Po omówieniu kolejnych etapów przyrządzania pizzy, każde z dzieci miało za zadanie wykonać ją samodzielnie używając swoich  ulubionych składników. Po upieczeniu Smerfy zajadały się ze smakiem samodzielnie wykonanymi pizzami. 

Początek lutego minął Smerfom bardzo aktywnie. Poznawały zawód kucharza jego miejsce pracy oraz akcesoria kuchenne używane podczas gotowania. Smerfy postanowiły zostać kucharzami choć na chwilę i przygotować przepyszne babeczki bananowe. Po zapoznaniu się z przepisem i listą produktów niezbędną do ich przygotowania, dzieci postanowiły przystąpić do pracy, która sprawiła im mnóstwo radości. Najpierw musiały rozgnieść banany, a następnie dodać resztę składników. Po wymieszaniu wszystkich składników za pomocą miksera, każde z dzieci nałożyło porcję ciasta do wcześniej przygotowanych foremek. Po upieczeniu i przestudzeniu nasze babeczki były gotowe do jedzenia. Smerfy zajadały je ze smakiem. 

ZAŁOŻENIA DO REALIZACJI NA MIESIĄC LUTY

1. Wdrażanie do bycia samodzielnym.

2. Zapoznanie z pracą kucharza – poznanie jego miejsca pracy.

3. Zachęcanie do spożywania zdrowej żywności.

4. Uświadamianie potrzeby zdrowego odżywiania.

5. Zachęcanie do uczestnictwa w przygotowaniu prostych potraw.

6. Poznawanie różnych bohaterów bajek dziecięcych.

7. Zachęcanie do udziału w inscenizowaniu ruchem utworu literackiego.

8. Rozwijanie percepcji słuchowej.

9. Zachęcanie do zabawy i pracy w grupie.

10. Zachęcanie do wspólnych zabaw podczas balu karnawałowego.

11. Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania prac plastycznych.

12. Doskonalenie umiejętności samodzielnej wypowiedzi na dany temat.

13. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5.

14. Utrwalanie pojęcia pary.

15. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

16. Kształtowanie poczucia rytmu, granie na instrumentach.

17. Rozwijanie umiejętności mierzenia – szacowanie odległości.

18. Doskonalenie umiejętności wycinania.

Tematy kompleksowe:

1) W kuchni.

2) W krainie baśni.

3) Chcę być matematykiem.

W środę 27 stycznia Smerfy uczestniczyły w zajęciach badawczych prowadzonych przez LaboLo, tematem zajęć był „Tajemniczy atrament”. Dzieci miały okazję dowiedzieć się o właściwościach atramentu oraz jak zachowuje się dodany do naczynia z gorąco i zimną wodą. Smerfy tworzyły sekretną wiadomość korzystając z sympatycznego atramentu, niewidzialnego po wyschnięciu. Aby odczytać tajemniczą wiadomość należy użyć odpowiedniego środka np. kwasku cytrynowego. Eksperymenty sprawiły Smerfom mnóstwo radości, chętnie uczestniczyły w zajęciach i obserwując zachodzące zmiany.

Z wielką radością dzieci rozmawiały o swoich babciach i dziadkach .Wypowiadały się na temat ,,Za co ich bardzo kochają?”.Smerfy uczyły się wiersza ,,Kochana Babciu i drogi Dziadku”, oraz piosenek ,,Babciu droga babciu”, i ,,Nieposłuszny dziadek”. Chciały sprawić wielką radość swoim babciom i dziadkom. Chętnie wykonywały laurki, aby dać w prezencie osobom świętujących. Ze względu na obecną sytuację pandemiczną, dzieci nie mogły zaprosić do przedszkola swoich gości, ale utrwalały repertuar ( wiersz i piosenki ), aby zaprezentować swoim Babciom i  Dziadkom to co potrafią i wręczyć wykonane laurki. Przesyłamy ciepłe pozdrowienia i składamy najserdeczniejsze życzenia – dużo zdrowia i pociechy z wnucząt!

Strony