Słonka

Ostatnie miesiące obfitują w atrakcje: wycieczki, zajęcia i tak właśnie rozpoczął się kwiecień. W poniedziałek odbyły się zajęcia Labo Odkrywcy ,,Jak kwaśne rzeczy jemy”. Słonka poznały budowę języka, którą częścią czujemy smak kwaśny oraz dowiedziały się  jak możemy zbadać, że coś jest kwaśne. We wtorek Słonka uczestniczyły w zajęciach sportowych z szermierki w ramach Dziecięcej Akademii Sportu organizowanych przez AWF. W czwartek  odbyły się zajęcia ruchowo- taneczne Zumba. W  tym tygodniu  Słonka wyklejały  duże jajko- pisankę, którą trzyma zając wielkanocny wykonany na wystawę do Galerii Młociny. Naszego zająca wielkanocnego można  już obejrzeć  w Galerii Młociny. Zapraszamy

  • Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych.
  • Zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych.
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli.
  • Zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania,
  • Poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko.
  • Wprowadzenie litery ł, Ł.
  • Wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych.
  • Nabywanie odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych.
  • Poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy.
  • Utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
  • Doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania.
  • Utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa.
  • Poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody.
  • Odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści.
  • Zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego.
  • Wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej.
  • Poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami.

Tematy do realizacji:
1. Jemy zdrowo.
2. Z kurnika do koszyka.
3. Odpowiedzialni za planetę.
4. Książka, moja przyjaciółka.

W piątek wzięliśmy udział w zajęciach „Czytamy i twórczo działamy”. Na początku opowiadaliśmy o swoich zwierzętach i namalowaliśmy różne plamy farbami nie wiedząc co wydarzy się później. Następnie wysłuchaliśmy opowiadania na temat psów, obejrzeliśmy fotografie przeróżnych, często mało nam znanych, ale bardzo ciekawych i kolorowych zwierząt. Naszym zadaniem okazało się stworzenie z wcześniej namalowanych plam zwierząt za pomocą flamastrów. „Słonka” wykazały się ogromną kreatywnością rysując prawdziwe oraz wymyślone zwierzątka. Powstały bardzo pomysłowe prace, każda inna a wszystkie wspaniałe.

24 marca wybraliśmy się na kolejne zajęcia multimedialne do Mediateki, tym razem tematem były drzewa. „Słonka" utrwalały swoją wiedzę na temat gatunków drzew, ich wyglądu, owoców oraz ich znaczenia dla środowiska i życia człowieka. Obejrzeliśmy prezentację multimedialną dotyczącą tematu, dopasowywaliśmy drzewa do ich owoców, kolorowaliśmy obrazki, dopasowywaliśmy cienie drzew oraz pasujące do siebie części liści podczas gier komputerowych. Najbardziej ekscytujące okazało się jednak rozpoznawanie liści drzew rysowanych przez Photona.

Nie było to jedyne nasze spotkanie z Photnem w tym tygodniu. We środę uczyliśmy się kodować drogę Photona do wybranych przez nas obrazków przedstawiających zwiastuny wiosny. W parach planowaliśmy drogę za pomocą strzałek w tablecie, wybieraliśmy kolory na jakie się świecił oraz odgłosy, które wydawał po dotarciu do celu. Na koniec odtańczyliśmy wspólny taniec naśladując ruchy Photona.

W piątek 21 marca Słonka powitały  Wiosnę w bardzo niekonwencjonalny sposób gdyż przygotowały krótkie przedstawienie  dla młodszych  grup ,,Budzenie Wiosny”. Dzieci bardzo się zaangażowały i wyszła fajna, wspólna zabawa. Zima już oficjalnie odeszła, choć na koniec sypnęła śniegiem i obiecała, że wróci dopiero za rok.  Wiosna przejęła rządy nad światem i posypała kwiatami ku ogólnej radości dzieci. Słonka zaśpiewały piosenkę ,,Pobudka z ogródka” w której Wiosna obudziła wszystkie kwiaty i oby już było ciepło i kolorowo.  Po takiej pobudce Wiosna na pewno już zostanie z nami.

20 kwietnia Słonka wybrały się Zamku Królewskiego na "Spotkanie z królem"Stanisławem Augustem Poniatowskim. Dzieci poznały wiele ciekawostek z życia króla, dowiedziały się jaką fryzurę nosił król i w jaki sposób uzyskiwał wówczas modny,biały kolor włosów. Dzieci poznały zwyczaje, ulubione potrawy oraz rozrywki króla. Zwiedziły królewskie komnaty m.in.: jadalnie, sale balową,rycerską,tronową, gdzie ćwiczyły ukłony, by przed tronem oddać pokłon królowi. Najbardziej jednak zaskoczyła dzieci sypialnia króla, gdzie łoże królewskie okazało się niewielkich rozmiarów łóżkiem. Wizyta w Zamku Królewskim była bardzo ciekawym i pouczającym dla dzieci doświadczeniem.

We wtorek 11 marca Słonka zwiedzały Centrum Olimpijskie. Dzieci oglądały zdjęcia  polskich zawodników którzy zdobyli złote medale na Olimpiadach. Budynek Centrum jest bardzo ciekawy, pełen rzeźb i obrazów jednak dzieciom najbardziej podobały się przezroczyste schody. Słonka poznały historię Starożytnych Igrzysk  Olimpijskich oraz  ceremoniał związany z zapaleniem Znicza Olimpijskiego. Oglądały maskotki związane z różnymi Olimpiadami Zimowymi i Letnimi. Na zakończenie naszego pobytu w Centrum dzieci zaprojektowały własne maskotki Olimpijskie. Pogoda była wyśmienita, wycieczka udana, a dzieci mogły zobaczyć ciekawe miejsce związane z Polskim Sportem Olimpijskim.

W poniedziałek 10 marca Słonka uczestniczyły w zajęciach w mobilnym Planetarium Orbitek. Dzieci przypomniały sobie budowę Układu Słonecznego oraz wygląd planet. Wewnątrz balonu Planetarium  dzieci oglądały podróż rakietą po Układzie Słonecznym oraz gwiazdy i gwiazdozbiory Nieba Północnego. Były to ciekawe zajęcia, zupełnie coś innego i interesującego. Dzieci były zaciekawione nowym doświadczeniem  oraz  mogły przeżyć ciekawą podróż po Układzie Słonecznym i gwiazdozbiorach Nieba Północnego.

Rozpoczął się marzec a z nim przedwiośnie i wiosna. Pierwszy tydzień marca Słonka poświęciły omawianiu zagadnień związanych  z przedwiośniem, tym co się dzieje w przyrodzie  oraz pogodzie. Dewizą tygodnia było przysłowie: W marcu jak w garncu. Dzieci nauczyły się piosenki ,,Marzec Kucharz” oraz poznały literę g, G pisaną i drukowaną. W ogrodzie przedszkolnym oglądaliśmy rosnące hiacynty, tulipany i żonkile posadzone przez nas w ubiegłym roku. Posadziliśmy do doniczek cebulę na szczypiorek oraz pietruszkę. Dzieci będą musiały pamiętać o podlewaniu. W tym tygodniu wykonaliśmy dwie prace plastyczne:  okrągły witrażyk  Słoneczko oraz Przebiśniegi. W piątek świętowaliśmy siódme urodziny Tosi. W poniedziałek dzieci wzięły udział w koncercie muzycznym w czasie którego poznały budowę i brzmienie klarnetu.

- Poszerzanie słownictwa związanego z pogodą, rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami zjawisk pogodowych charakterystycznych dla wczesnej wiosny, kształtowanie umiejętności wybierania stroju do odpowiedniej pogody, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia.

- Rozwijanie wiedzy o ptakach zimujących w Polsce oraz wracających z ciepłych krajów, utrwalanie nazw kontynentów, poszerzanie wiedzy na temat budzenia się zwierząt ze snu zimowego.

- Poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, utrwalenie wiedzy na temat uprawy i pielęgnacji roślin, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody wiosną.

- Zapoznanie z zasadami zachowania się podczas burzy i innych zjawisk przyrodniczych, poznanie pozytywnych i negatywnych skutków działania żywiołów, rozwijanie odpowiedzialnej postawy w sytuacji zagrożenia.

- Nabywanie wiedzy na temat żywiołu ognia, poznanie znaków przeciwpożarowych, poznanie właściwości powietrza, poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie. Utrwalenie wiedzy na temat skarbów ziemi i ich wykorzystywania.

- Wprowadzenie liter g, G c, C, z, Z, w, W,  doskonalenie umiejętności sylabizowania i głoskowania, przygotowanie do nauki pisania i czytania.

- Rozwijanie ekspresji tanecznej i plastycznej. Rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu.

- Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i spostrzegawczości, budzenie zainteresowania otaczającym światem.

- Kształtowanie ekspresji teatralnej i umiejętności wcielania się w rolę, rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji, zapoznanie z pojęciami: „wstyd” i „trema” oraz ze sposobami radzenia sobie z tremą.

- Rozwijanie umiejętności posługiwania się wagą oraz porównywania ciężkości przedmiotów, doskonalenie umiejętności w zakresie mierzenia oraz posługiwania się linijką.

- Zapoznanie ze znakiem równości, doskonalenie umiejętności rachowania i mierzenia, rozwijanie pamięci, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu.

- Utrwalenie wiedzy na temat nominałów na monetach i banknotach, doskonalenie umiejętności operowania pieniędzmi, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni.

- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, w tym z porażką, kształtowanie gotowości do podejmowania nowych wyzwań.

- Kształtowanie umiejętności fair play w grach i zabawach zespołowych, budowanie odporności emocjonalnej.

Tematy do realizacji:

1. Marcowa pogoda.

2. W wiosennym ogrodzie.

3. Cztery żywioły.

4. W teatrze i kinie.

Strony