Słonka

  • Uwrażliwianie dzieci na istniejącą na świecie różnorodność, zapoznanie pojęciem „tolerancja”.
  • Zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka.
  • Wyszukiwanie sposobów radzenia sobie ze zniecierpliwieniem, zapoznanie zasadami zachowania w środkach transportu, nauka czekania na swoją kolej.
  • Zapoznanie z różnymi typami pociągów, trening pamięci.
  • Wzbogacanie wiedzy o świecie, zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt,
  • Poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia.
  • Przeliczanie elementów w zbiorze, klasyfikowanie zwierząt ze względu na środowisko życia, rozpoznawanie cyfr, określanie kierunków w przestrzeni.
  • Poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, rozwijanie umiejętności współpracy, stawianie hipotez, wyciąganie wniosków, przeprowadzanie eksperymentów.
  • Rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie małej motoryki, ćwiczenie pamięci, rozwijanie umiejętności współpracy.
  • Zapoznanie ze skrótami WOPR i GOPR oraz numerami alarmowymi utrwalenie numerów alarmowych na policję, straż pożarną oraz pogotowie.
  • Utrwalenie nazw przedmiotów niezbędnych podczas wakacji, rozwijanie umiejętności czytania.
  • Zapoznanie z nazwami polskich pasm górskich, zapoznanie z kulturą i tradycją góralską.
  • Utrwalenie nazw kontynentów oraz zwierząt na nich występujących, doskonalenie umiejętności czytania.
  • Utrwalenie nazw miesięcy, dni, pór roku, doskonalenie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych i kalendarzowych.
  • Pożegnanie przedszkolaków i wzbudzanie poczucia dumy z ukończenia zerówki.

Tematy do realizacji:

  • Pięknie się różnimy.
  • W drodze do celu.
  • Morskie opowieści.
  • Szlakiem wakacyjnych przygód.

W piątek 23 maja Słonka uczestniczyły w zajęciach z serii ,,Czytamy i twórczo działamy”. Ze względu na zbliżający się Dzień Matki, bohaterką tych zajęć była mama. Dzieci wysłuchały książki Moniki Kamińskiej i Andrzeja Tylkowskiego ,, Kuku i historia pępka”, a następnie rozmawiały ma temat ich pierwszego domu, na temat więzi z mamą oraz o pępowinie, która łączyła dziecko z matką. Dowiedziały się co to jest pępowina i do czego służy. Słonka były zaciekawione zajęciami, potrafiły dużo powiedzieć na ten temat, każdy chciał zabrać glos. Historia Kuku była inspiracją do rozmów na temat więzi która łączy każde dziecko ze swoją mamą, ale najciekawsza była pamiątka którą dostajemy od mamy i nosimy ciągle przy sobie przez całe życie. Słonka zorientowały się, że to jest pępek, pamiątka która przypomina o łączącej więzi z mamą. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczną Co lubię robić ze swoimi rodzicami. Zajęcia były bardzo refleksyjne i pobudziły wyobraźnię dzieci do myślenia innego niż zazwyczaj. Dzieci spojrzały na swoje kochane i troskliwe mamy troszeczkę z innej strony.

14 maja dzieci z grupy Słonka odwiedziły ,,Wioskę pod Kogutem” w miejscowości Krępa. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy zwiedzaniem gospodarstwa agroturystycznego i poznaniem zwierząt w miejscowym zwierzyńcu, można powiedzieć, że było to małe ZOO: kozy, owce, świnki, kucyki, konie ,lamy, kangury, muflony, daniele, strusie emu, osiołki, żółwie, kaczki, gęsi , indyki, różne gatunki kur, koguty, perliczki, bażanty, pawie, papugi, króliki, chomiki. Dzieci oglądały zwierzęta, poszerzyły swoją wiedzę na temat ich życia i upodobań, mogły pogłaskać kogucika ozdobnego Leona oraz królika. Najwięcej emocji wzbudziła kangurzyca z małym kangurkiem, który wyglądał z jej torby oraz paw prezentując swój piękny ogon. Dzieci uczestniczyły w warsztatach ,,Z miodu i wosku” w czasie, których dowiedziały się dlaczego i jak ludzie powinni dbać o pszczoły, jak mieszkają pszczoły miododajne, co to jest kit pszczeli a co to pierzga?. Chętne dzieci mogły degustować dwa rodzaje miodu i pyłek pszczeli. Słonka oglądały naturalny wosk, mogły go powąchać, a następnie zwijały z niego świece, które zabierały do domu. Dzieci zjadły mały poczęstunek: banany i zupę pomidorową z makaronem aby mieć więcej sił na zabawy na dwóch placach zabaw i trampolinach. Słonka uczestniczyły w warsztatach: Budowa  hotelu  dla dzikich pszczół i innych owadów oraz w grze terenowej, w której dzieci musiały w zespołach odnaleźć chorągiewki z odpowiednimi cyframi, następnie grupa musiała odpowiedzieć na pytania dotyczące ciekawostek przyrodniczych. Dzieci mogły pobawić się na placach zabaw. Dużą popularnością cieszyła się Tyrolka, trampoliny i karuzela chomika. Pogoda nam dopisała, humory też. Teren był zadbany i rozległy, dużo zwierząt, zajęcia oraz Eko – warsztaty – hotel dla owadów i gra terenowa uatrakcyjniły pobyt dzieci w ,,Wiosce pod Kogutem”. Myślę, że wyjazd był atrakcyjny i udany.

W poniedziałek 12 maja grupę Słonka odwiedziła mama Tymona oraz siostra Zuzia. Mama opowiedziała dzieciom o zębach mlecznych i stałych, jak zbudowany jest ząb i dlaczego mamy próchnicę, dzieci oglądały zdjęcia jak powstaje próchnica. Słonka dowiedziały się jak prawidłowo należy czyścić zęby i trzeba to robić regularnie rano oraz wieczorem. Pani Eliza mama Tymona jest technikiem dentystycznym i wykonuje korony zębowe, mostki itp. Dzieci glądały gipsowe modele szczęk oraz nakładane korony i mostki. Mama Tymona wraz z Zuzią przygotowały zabawy dla dzieci: Kalambury, Quiz wiedzy na temat dbania o zęby. Słonka wykonały również pracę plastyczną: robiły plomby i doklejały brakujące zęby z kolorowej plasteliny. Na zakończenie zajęć pani Eliza wręczyła dzieciom Dyplomy oraz kubeczki do wody wraz z instrukcją jak należy prawidłowo myć zęby. Zajęcia były ciekawe, dzieci poszerzyły swoją wiedzę na temat zębów i higieny jamy ustnej. Mama Tymona wraz ze swoją asystentką Zuzią przygotowały dużo atrakcji dla dzieci.
Dziękujemy za zaangażowanie.

- Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, zapoznanie z pojęciem „patriota , zapoznanie z legendą o Lechu, Czechu i Rusie, utrwalanie wiedzy o Polsce.

- Zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej, poznanie flag różnych państw, kształtowanie poczucia tożsamości europejskiej.

- Poszerzenie wiedzy na temat pszczół i os, poznanie łąkowych ziół oraz ich zastosowania w lecznictwie, utrwalenie nazw wiosennych kwiatów, kształtowanie postawy szacunku do przyrody.

- Pobudzanie ciekawości poznawczej i zainteresowania kosmosem, rozważania na temat możliwości istnienia życia na innej planecie, rozwijanie poczucia wyjątkowości.

- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, zapoznanie z rolą rodziny w życiu człowieka, doskonalenie umiejętności współpracy.

- Kształtowanie umiejętności rozmawiania o rodzinie, zapoznanie ze związkami frazeologicznymi związanymi z sercem, doskonalenie umiejętności konstruowania zdań.

- Utrwalenie nazw dni tygodnia, miesięcy oraz pór roku,

- Porównywanie przedmiotów pod względem długości, ćwiczenie umiejętności szacowania na oko, doskonalenie współpracy pomiędzy dziećmi.

- Utrwalenie wiadomości na temat najbliższych świąt (dzień rodziny, dzień mamy, dzień taty), poszerzenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu w gronie rodzinnym w różnych miejscach, w tym w określonych środowiskach przyrodniczych, uświadamianie dzieciom wartości płynących z więzi rodzinnych.

- Nauka piosenki i układu choreograficznego do piosenki, rozwijanie ekspresji tanecznej oraz plastycznej, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności podczas prac plastycznych.

- Doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania oraz porównywania liczebności zbiorów, układanie i zapisywanie kodu matematycznego, kształtowanie pojęć logicznych.

- Doskonalenie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, rozwijanie słownictwa i umiejętności budowania wypowiedzi.

- Rozwijanie koncentracji uwagi, kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów, rozwijanie samodzielności w pracy i w zabawie.

- Wprowadzenie liter f, F, h, H, przygotowanie do nauki pisania i czytania.

Tematy do realizacji:

1. Od rycerza do obywatela.

2. Na zielonej łące.

3. W kosmosie.

4. Dzień Rodziny

Były to już kolejne zajęcia z tego cyklu. Dzieci poszerzyły swoje wiadomości przyrodnicze na temat różnych środowisk naturalnych oraz żyjących w nich zwierząt i rosnących roślin: las, łąka, pole, park i staw. Słonka dopasowywały rośliny i zwierzęta do odpowiedniego środowiska naturalnego. Wykonały pracę plastyczną Gdzie mieszkam?, musiały dorysować środowisko naturalne do otrzymanego zwierzaka. Na zakończenie zajęć dzieci mogły na komputerze urządzić ogród, sadziły drzewa, krzewy, rośliny, umieszczały staw itp.
25 kwietnia pojechaliśmy do Teatru Kamienica na spektakl ,, Calineczka”. Przedstawienie podobało się dzieciom, było wesołe, pełne piosenek, postacie ubrane były w ładne kostiumy.

Przygotowując się do Świąt Wielkiej Nocy, dzieci utrwalały wiedzę na temat symboli oraz tradycji świątecznych. Doskonale wiedzą, co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku i na świątecznym stole. Słonka wykorzystywały świąteczne symbole (jajka, kurczaczki, baranki) do zabaw dydaktycznych, matematycznych, zręcznościowych. Szukały ukrytych w sali jajek, wykazując się dużą spostrzegawczością. Posiały oraz hodowały rzeżuchę w wykonanych przez siebie ozdobnych zajączkach. Nauczyły się piosenki „Bajkowe pisanki”. Wykonały również kolorowe pisanki tworząc wzory z wełny według własnego pomysłu, a następnie malując je farbami.

Dziękujemy tacie Uli, który w tym tygodniu odwiedził nas, aby nam poczytać.

W kwietniu w ramach Dziecięcej Akademii Sportu dzieci brały udział w zajęciach Szermierki, dużo dowiedziały się od trenera na temat tego sportu, poznały różnicę miedzy szpadą, floretem i szablą. Nauczyły się postawy szermierczej oraz poruszania się po planszy. Wzięły udział w wielu zabawach rozwijając sprawność ruchową, szybkość i zręczność.

Ostatnie miesiące obfitują w atrakcje: wycieczki, zajęcia i tak właśnie rozpoczął się kwiecień. W poniedziałek odbyły się zajęcia Labo Odkrywcy ,,Jak kwaśne rzeczy jemy”. Słonka poznały budowę języka, którą częścią czujemy smak kwaśny oraz dowiedziały się  jak możemy zbadać, że coś jest kwaśne. We wtorek Słonka uczestniczyły w zajęciach sportowych z szermierki w ramach Dziecięcej Akademii Sportu organizowanych przez AWF. W czwartek  odbyły się zajęcia ruchowo- taneczne Zumba. W  tym tygodniu  Słonka wyklejały  duże jajko- pisankę, którą trzyma zając wielkanocny wykonany na wystawę do Galerii Młociny. Naszego zająca wielkanocnego można  już obejrzeć  w Galerii Młociny. Zapraszamy

  • Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych.
  • Zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych.
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli.
  • Zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania,
  • Poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko.
  • Wprowadzenie litery ł, Ł.
  • Wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych.
  • Nabywanie odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych.
  • Poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy.
  • Utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
  • Doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania.
  • Utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa.
  • Poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody.
  • Odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści.
  • Zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego.
  • Wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej.
  • Poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami.

Tematy do realizacji:
1. Jemy zdrowo.
2. Z kurnika do koszyka.
3. Odpowiedzialni za planetę.
4. Książka, moja przyjaciółka.

Strony