Zadania wspierające rozwój dziecka na miesiąc marzec:
Biedronki
Zadania do realizacji:
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych - wykonywanie akompaniamentu do piosenek na instrumentach. Kształtowanie poczucia rytmu poprzez granie na instrumentach.
- Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania prac plastycznych.
- Poszerzanie wiedzy na temat teatru.
- Poznanie zasad właściwego zachowania się w teatrze.
- Określanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu.
- Wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych.
- Zapoznanie z powiedzeniem „W marcu jak w garncu”.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny, dostrzeganie piękna budzącej się do życia przyrody.
- Prowadzenie prac hodowlanych w kąciku przyrody – założenie hodowli rzeżuchy, obserwacja jej wzrostu, uświadomienie wartości odżywczych.
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych).
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki.
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek.
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych.
- określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu.
Tematy do realizacji:
Pogoda marcowa
Wiosno, ach to ty?
Mamy różne charaktery