Tygryski

18 maja byliśmy w kinie na filmie ,,Rock Dog – Pies ma głos”. Dzieci poznały przygody psa Bono, który za wszelką cenę chciał zostać gwiazdą rocka. To bajka o marzeniach, pokonywaniu trudności w ich realizacji, o przyjaźni i ojcowskiej miłości oraz poczuciu obowiązku i przywiązania do rodzinnego domu. Film bardzo się dzieciom podobał. Wyjście do kina sprawiło Tygryskom wiele radości.

W minionym tygodniu poznawaliśmy rośliny i zwierzęta żyjące na łące. Słuchaliśmy opowiadania ,,Dzień Majowego Kwitnienia” oraz wiersza ,,Kolorowe motyle”. Poznawaliśmy ciekawostki o motylach, roślinach chronionych. Tygryski zdobywały informacje na temat rozwoju i życia żab, oraz poznawały cykl rozwoju motyla. Dzieci poszerzyły wiedzę na temat pszczół. Słuchały i bawiły się przy piosence ,,Przyjaciel owadów”. Tygryski poznały znaczenie owadów w życiu człowieka. Dzieci wykonywały pszczółki i malowały farbami motyle.

11 maja naszą grupę odwiedził Pan fryzjer. Tygryski dowiedziały się, co można zrobić z włosami w zakładzie fryzjerskim. Poznawały zawód fryzjera. Dzieci oglądały akcesoria niezbędne w jego pracy: suszarkę, prostownicę, szczotki, wałki, paletę farb – próbnik kolorów, miseczki i pędzelki do nakładania farb do malowania włosów, fartuch fryzjerski. Dowiedziały się, jak często myć włosy, oraz w jaki sposób prawidłowo dbać o skórę głowy. Poznały rolę szamponów, odżywek, pianek i lakierów do utrwalania fryzur. Tygryski były bardzo zainteresowane prezentowanym zawodem fryzjera.

9 maja w naszej grupie odbyły się zajęcia sportowe z trenerami z Akademii Wychowania Fizycznego. Zaczęliśmy od rozgrzewki. Dzieci wykonywały różne ćwiczenia według polecenia trenerów. Następnie Tygryski przechodziły po drabince, skakały na dwóch, a potem na jednej nodze. W dalszej części zajęć uczyły się jednej z technik sztuki walki taekwondo, oraz przeskakiwały przez skakankę. Dzieci były bardzo aktywne i zaangażowane podczas zajęć.

Tygryski wiedzą że są Polakami, znają symbole narodowe naszego kraju. Teraz poznawały mapę Europy i szukały na niej Polski. Dzieci dowiedziały się, że są Europejczykami oraz, że Polska należy do Unii Europejskiej. Poznawały również inne państwa do niej należące. Dowiedziały się, że należy do nich 27 państw. Tygryski poznawały stolice niektórych krajów. Oglądały również ciekawe miejsca charakterystyczne dla danego państwa i słuchały ciekawostek na ich temat: Włochy – Koloseum w Rzymie,  Francja - wieża Eiffla w Paryżu, Anglia – Big Ben w Londynie, Niemcy – Brama Brandenburska w Berlinie, Austria – przepiękne parki w Wiedniu. Tygryski wykonały pracę plastyczną ,,Wieża Eiffla”. Wycinały elementy i sklejały według wzoru.

Zadania do realizacji:

  1. Poznawanie nazw wybranych państw należących do Unii Europejskiej.
  2. Wdrażanie do uważnego słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela.
  3. Wyrabianie pozytywnego stosunku do świata roślin i zwierząt.
  4. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.
  5. Obserwacja zwierząt żyjących na łące, w trawie, w ogrodzie.
  6. Przestrzeganie zasad szanowania przyrody.
  7. Doskonalenie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych.
  8. Zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi – rozwijanie mowy i myślenia.
  9. Rozwijanie pojęć matematycznych w zabawach i ćwiczeniach.
  10. Utrwalanie nazw członków rodziny.
  11. Uświadomienie ważnej roli rodziny i rodziców w życiu dziecka.
  12. Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do rodziców.
  13. Stwarzanie okazji do odczuwania radości z przygotowywania niespodzianki dla najbliższych.

Tematy kompleksowe:

1. Jestem Europejczykiem.

2. Czyim domem jest łąka?

3. Czas z rodziną.

4. Święto Mamy.

W minionym tygodniu Tygrysy uczestniczyły w warsztatach, w czasie których poznały opowiadanie pt: ,,Sam i Watson przeganiają gniew”. Książka mówi o tym, czym jest gniew i jak nauczyć się sobie z nim radzić. Tytułowy Sam siedział naburmuszony w swoim pokoju, kiedy przyszedł do niego kot Watson i nauczył go, jak ciemne chmury niezadowolenia zamienić w słoneczny uśmiech. Po wysłuchaniu opowiadania i rozmowie o emocjach gniewu i złości, dzieci miały okazję wykonać kukiełki z drewnianych łopatek i różnorodnych materiałów, a później przedstawić krótkie scenki teatralne z ich użyciem. Te zajęcia zakończyliśmy z uśmiechami na twarzy.

22 kwietnia w całym przedszkolu obchodziliśmy Dzień Ziemi. Zaraz po śniadaniu rozmawialiśmy na temat naszej Planety. Tygryski zastanawiały się, dlaczego Ziemia nazywa się ,,Błękitną planeta” i jak należy o nią dbać. Oglądając globus omawialiśmy znaczenie występujących na nim kolorów. Określaliśmy liczbę kontynentów i oceanów. Wszyscy byliśmy zgodni, że chcemy, aby Ziemia była zawsze czysta i zadbana. Chcemy spacerować po czystym lesie, kąpać się w czystych jeziorach i morzach, oraz przede wszystkim oddychać czystym powietrzem. Dzieci bardzo chętnie uczyły się nowej piosenki ,,Ochroń Ziemię”. Nie zabrakło też aktywności plastycznej. Każdy Tygrysek stworzył swoją ,,małą Ziemię”, każda była uśmiechnięta, bo czysta planeta to radość dla nas wszystkich. Mamy nadzieję, że dzisiejsze zajęcia przyczyniły się do budowania świadomości ekologicznej u dzieci.

19 kwietnia wybraliśmy się do biblioteki. Pani zaprosiła nas do obejrzenia teatrzyku kamishibai. Dzieci poznały zasady zachowania w bibliotece i zasady prawidłowego obchodzenia się z książką. Tygryski dowiedziały się, w jaki sposób można zapisać się do biblioteki i jak wypożyczać książki. Każde dziecko mogło pooglądać wybraną przez siebie pozycję książkową według upodobań i zainteresowań. Tygryski oglądały je przestrzegając zasad prawidłowego obchodzenia się z nimi. Dzieci miały możliwość zapoznania się z różnorodnymi książkami. Dowiedziały się, że są one wielkim skarbem, źródłem wiedzy i przeżyć.

14 kwietnia Tygryski odwiedził Zając Wielkanocny, w którego rolę wcieliła się mama Ani. Dzieci dowiedziały się, że według tradycji zając chodzi z koszykiem wielkanocnym i zostawia prezenty (zazwyczaj są to drobne upominki lub słodycze). Najpierw Zajączek pobawił się z Tygryskami w następujące zabawy: przenoszenie jajka na łyżce, przeprawa na gazecie, oraz kicanie przez tor przeszkód. Następnie dzieci otrzymały przygotowane koszyczki i szukały prezentów ukrytych w różnych miejscach w sali. Dzieci zebrały do swoich koszyków: sikawki na wodę, jajo – kredę, jajka dekoracyjne oraz czekoladowe. Zadowolone Tygryski z pełnymi koszykami stanęły do zdjęcia z naszym gościem. Wszystkie dzieci otrzymały od Zajączka obrazki do pokolorowania według kodu. Tygryski były bardzo szczęśliwe, że odwiedził je osobiście Zajączek Wielkanocny. Był to dzień pełen radości i miłych wrażeń. Bardzo dziękujemy mamie Ani za tak miłą wizytę w naszej grupie.

Strony