Tygryski

Tygryski wzięły udział w wyzwaniu, które miało na celu aktywizację ruchową dzieci na podstawie kreatywnej gimnastyki. Naszym zadaniem było wykonywanie ćwiczeń, poleceń oraz dobrej zabawy przy pomocy w rozwiązaniu zagadki zaginionej krowy. Zajęcia prowadził dla nas Lew o imieniu Lolek co wywołało u nas jeszcze większą radość. Świetnie poradziliśmy sobie ze wszystkimi zadaniami za co otrzymaliśmy pamiątkowy certyfikat.

W pierwszym tygodniu marca Tygrysy poznawały instrumenty muzyczne. Rozmawialiśmy na temat koncertów w filharmonii, zasad zachowania podczas słuchania występu oraz tego jak dawniej słuchano muzyki. Sami próbowaliśmy stać się muzykami i graliśmy na wybranych instrumentach oraz rozwiązywaliśmy zagadki tematyczne. Poznaliśmy zawód dyrygenta, a opowiadanie o batucie, której nie chciały słuchać instrumenty, pozwoliło na zrozumieć jak ważną pełni funkcję. Natomiast podczas codziennej relaksacji słuchaliśmy muzyki klasycznej, którą później próbowaliśmy rysować.

1. Zapoznanie z różnymi instrumentami muzycznymi.

2. Rozwijanie zainteresowań muzycznych - wykonywanie akompaniamentu do piosenek na instrumentach. Kształtowanie poczucia rytmu poprzez granie na instrumentach.

3. Rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i po wyglądzie.

4. Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania prac plastycznych.

5. Poszerzanie wiedzy na temat teatru.

6. Poznanie zasad właściwego zachowania się w teatrze, filharmonii, operze itp.,

7. Określanie zmian zachodzących w pogodzie w marcu.

8. Wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych.

9. Zapoznanie z powiedzeniem „W marcu jak w garncu”.

10. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny, dostrzeganie piękna budzącej się do życia przyrody.

11. Prowadzenie prac hodowlanych w kąciku przyrody – założenie hodowli rzeżuchy, obserwacja jej wzrostu, uświadomienie wartości odżywczych.

12. Kultywowanie tradycji związanych z Wielkanocą.

13. Uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo – skutkowego.

14. Kształtowanie kompetencji matematycznych.

15. Zapoznanie z wybranymi literami.

24 lutego Tygryski wzięły udział w zajęciach Labolo pt. "Dwutlenek węgla, co to takiego?". Zajęcia dotyczyły poznania właściwości dwutlenku węgla oraz omówienia jego znaczenia dla życia na Ziemi. Na podstawie doświadczeń, dzieci odpowiedziały na pytanie czy jest on dobry, czy też zły dla nas i naszego otoczenia.

Miniony tydzień minął Tygryskom na zajęciach o baśniach i bajkach. Podczas rozmów na temat bajek przypomnieliśmy sobie kto to jest autor, jak powstają książki i jak należy je traktować. Słuchaliśmy bajkowych piosenek i stworzyliśmy swoją wspólną bajkę z przygodami, której bohaterem był kot o imieniu Kotałek. Na koniec dodaliśmy okładkę z tytułem, a na ostatniej stronie wszyscy jako autorzy się podpisaliśmy, tworząc tym samym swoją własną książkę. W bajkowym tygodniu, projektowaliśmy korony i rysowaliśmy swoich ulubionych bajkowych bohaterów. Z okazji Dnia Kota, który przypada na 17 lutego, przypomnieliśmy sobie bajkę – "Kot w butach". Stworzyliśmy swoje czarno – białe koty i dowiedzieliśmy się jak pielęgnować i opiekować się kotami.

W tym roku z okazji Tłustego czwartku postanowiliśmy przypomnieć sobie informacje dotyczące karnawału. Następnie wzięliśmy się za robienie pączków ze starych gazet i naszych nieudanych rysunków, których Pani nie wyrzuciła. Tym samym przypomnieliśmy sobie czym jest recykling. Pierwszym zadaniem było pomalowanie papierowych talerzyków. Następnie musieliśmy zgnieść gazety w kulki, ćwicząc tym samym motorykę małą. Później Pani pomogła nam okleić je taśmą malarską, a na koniec pomalowaliśmy nasze pączki farbami. Zakończeniem pracy było posypanie naszych pączków cukrem pudrem. Do tego użyliśmy połamanych kredek, które również miały iść do kosza na śmieci. Dzięki temu, że nie wyrzuciliśmy ich, temperując je, zrobiliśmy posypki do naszych pączków. Pączki wyglądały jak prawdziwe i kilka osób udało nam się oszukać ;)

Międzynarodowy Dzień Pizzy obchodzony jest 9 lutego w tym dniu odbywał się bal karnawałowy w naszym przedszkolu, dlatego też Tygryski obchodziły go nieco później, bo 10 lutego. Tego dnia dzieci dowiedziały się skąd pochodzi ten przysmak, poznały przepis i sposób wyrabiania pizzy, dowiedziały się jakie składniki możemy do niej dodać, a następnie wykonaliśmy pizze z plasteliny korzystając z poznanych dodatków. Na koniec wspólnie przygotowaliśmy swoją najprawdziwszą pizzę. Własnoręcznie zrobiona pizza, bardzo Tygryskom smakowała. Każdy wykonał swój kawałek z ulubionymi dodatkami.

Dnia 9 lutego w naszym Przedszkolu odbył się bal karnawałowy. Nie mogliśmy się doczekać więc przygotowania do niego zaczęliśmy już w poniedziałek od wykonania masek. We wtorek nadszedł wyczekiwany dzień i od samego rana atmosfera była bardzo radosna. Podekscytowani przynosiliśmy stroje, o których opowiadaliśmy, stroiliśmy salę balonami i serpentynami oraz słuchaliśmy muzyki. Po śniadaniu zaczęliśmy nasz bal. Były tańce, zabawa i mnóstwo radości. Najbardziej podobały nam się tańce z balonami i zabawa w pociągu w której wszyscy braliśmy udział. Wszystkie stroje były wyjątkowe, piękne i pomysłowe. Nawet te naszych Pań, które postanowiły przebrać się za Myszki Miki.

Tygryski w pierwszym tygodniu lutego rozmawiają na tematy kuchenne. Przy okazji poznania zawodu kucharza, zapragnęliśmy nim zostać chociaż na chwilę. Postanowiliśmy więc zrobić bananowe muffinki. Po zapoznaniu się ze składnikami i sposobem przygotowania babeczek zabraliśmy się do pracy. Najpierw musieliśmy rozgnieść banany, a następnie dodać mleko, mąkę, olej, jajka, cukier i przyprawy. Chętne dzieci pod okiem Pani, mogły zmiksować ciasto, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa. Następnie każdy nałożył porcję masy do papierowych foremek. Nasze muffinki trafiły do pieca, a po obiedzie zajadaliśmy się własnoręcznie przygotowanymi wypiekami. Muffinki wyszły nam wyśmienite!

1. Wdrażanie do bycia samodzielnym.

2 Zapoznanie z wybranymi literami.

3. Zapoznanie z pracą kucharza – poznanie jego miejsca pracy.

4. Uświadamianie potrzeby zdrowego odżywiania.

5. Zachęcanie do uczestnictwa w przygotowaniu prostych potraw.

6. Poznawanie różnych bohaterów bajek i baśni.

7. Zachęcanie do udziału w inscenizowaniu ruchem utworu literackiego z wykorzystaniem pantomimy, dramy.

8. Rozwijanie percepcji słuchowej.

9. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej – rysowanie po śladzie, kreślenie szlaczków.

10. Rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

11. Zachęcanie do zabawy i pracy w grupie.

12. Zachęcanie do wspólnych zabaw podczas balu karnawałowego.

13. Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania prac plastycznych.

14. Doskonalenie umiejętności samodzielnej wypowiedzi na dany temat.

15. Rozwijanie umiejętności liczenia

16. Utrwalanie pojęcia pary.

17. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

18. Kształtowanie poczucia rytmu, granie na instrumentach.

19. Rozwijanie umiejętności mierzenia – szacowanie odległości.

20. Doskonalenie umiejętności wycinania.

Tematy kompleksowe:

1) Jestem samodzielny w kuchni.

2) Znamy te baśnie.

3) Chciałbym być matematykiem.

Strony