Zadania wspierające rozwój sześciolatków na miesiąc marzec:

Słonka

Kręgi tematyczne:

  • Recepta na zdrowie
  • Kiedyś i dziś
  • Na tropach wiosny
  • Morskie opowieści

Obszar fizyczny

  1. Rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach
  2. Wdrażanie do systematycznej dbałości o czystość w łazience
  3. Uświadamianie jak ważne jest dokładne mycie zębów
  4. Dostrzeganie zagrożenia wynikającego z nieprzestrzegania higieny
  5. Rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji
  6. Wdrażanie do przestrzegania higieny i bezpieczeństwa w czasie korzystania z nowoczesnych technologii
  7. Kształtowanie nawyku codziennego odpoczynku i systematycznego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych
  8. Rozwijanie umiejętności adekwatnego doboru ubioru do pogody
  9. Wdrażanie o dbałość o bezpieczeństwo swoje i innych w trakcie zabawy
  10. Doskonalenie sprawności manualnej w czasie ćwiczeń graficznych i czynności samoobsługowych
  11. Doskonalenie słuchu fonematycznego aparatu mowy podczas ćwiczeń słuchowych i ortofonicznych

Obszar emocjonalny:

  1. Kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania w czasie zabawy, pracy i odpoczynku
  2. Uczenie radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowalny społecznie
  3. Kształtowanie zdolności wyrażania emocji w czasie kontaktu z przyrodą
  4. Dostrzeganie wartości natury jako źródła satysfakcji estetycznej

Obszar społeczny:

  1. Wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach i w czasie odpoczynku
  2. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
  3. Rozwijanie zdolności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi
  4. Wyrażanie swoich oczekiwań wobec partnera zabawy
  5. Wdrażanie do bycia uważnym na komunikaty partnera zabawy oraz respektowania jego oczekiwań
  6. Kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
  7. Rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych zadań

Obszar poznawczy:

  1. Wzbogacanie wiedzy na temat tego co jest dobre dla naszego zdrowia i kondycji
  2. Wyjaśnianie znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu
  3. Wykorzystywanie znanych piktogramów do kodowania informacji
  4. Rozwijanie zdolności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych  liter
  5. Ćwiczenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia oraz z punktu widzenia innej osoby
  6. Porządkowanie przedmiotów według długości malejącej i wzrastającej
  7. Dostrzeganie znaczenia liter i cyfr i numeracji w życiu codziennym
  8. Kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
  9. Wdrażanie do korzystania z różnych źródeł wiedzy jak np. albumy, internet, książki
  10. Budowanie zainteresowań technicznych
  11. Poszerzanie znajomości liter „z”, „Z”, „c”, „C”
  12. Wyrażania ekspresji twórczej w czasie  czynności konstrukcyjnych i zabawy
  13. Doskonalenie orientacji w przestrzeni sieci kwadratowej
  14. Układanie i opowiadanie historyjek obrazkowych
  15. Kształtowanie zdolności odczytywania instrukcji obrazkowo – wyrazowych
  16. Rozumienie pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
  17. Ćwiczenie posługiwania się pojęciami: jutro, wczoraj, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, dni tygodnia i miesięcy
  18. Wdrażanie do obserwacji przyrody i zabaw badawczych ze stawianiem hipotez i wyciąganiem wniosków
  19. Ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różne formy ekspresji
  20. Zapoznanie z alfabetem Mose'a
  21. Wzbogacanie wiedzy na temat środków transportu, roślin i zwierząt wodnych
  22. Wspieranie myślenia w zakresie stałości objętości
  23. Wdrażanie do eksperymentów językowych