Zadania wspierające rozwój sześciolatków na miesiąc marzec:
Słonka
Kręgi tematyczne:
- Recepta na zdrowie
- Kiedyś i dziś
- Na tropach wiosny
- Morskie opowieści
Obszar fizyczny
- Rozumienie konieczności systematyczności w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalności w określonych sytuacjach
- Wdrażanie do systematycznej dbałości o czystość w łazience
- Uświadamianie jak ważne jest dokładne mycie zębów
- Dostrzeganie zagrożenia wynikającego z nieprzestrzegania higieny
- Rozwijanie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji
- Wdrażanie do przestrzegania higieny i bezpieczeństwa w czasie korzystania z nowoczesnych technologii
- Kształtowanie nawyku codziennego odpoczynku i systematycznego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych
- Rozwijanie umiejętności adekwatnego doboru ubioru do pogody
- Wdrażanie o dbałość o bezpieczeństwo swoje i innych w trakcie zabawy
- Doskonalenie sprawności manualnej w czasie ćwiczeń graficznych i czynności samoobsługowych
- Doskonalenie słuchu fonematycznego aparatu mowy podczas ćwiczeń słuchowych i ortofonicznych
Obszar emocjonalny:
- Kształtowanie umiejętności kontrolowania swojego zachowania w czasie zabawy, pracy i odpoczynku
- Uczenie radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i okazywania ich w sposób akceptowalny społecznie
- Kształtowanie zdolności wyrażania emocji w czasie kontaktu z przyrodą
- Dostrzeganie wartości natury jako źródła satysfakcji estetycznej
Obszar społeczny:
- Wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach i w czasie odpoczynku
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
- Rozwijanie zdolności komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi
- Wyrażanie swoich oczekiwań wobec partnera zabawy
- Wdrażanie do bycia uważnym na komunikaty partnera zabawy oraz respektowania jego oczekiwań
- Kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę
- Rozpoznawanie wartości obowiązkowości w wypełnianiu codziennych zadań
Obszar poznawczy:
- Wzbogacanie wiedzy na temat tego co jest dobre dla naszego zdrowia i kondycji
- Wyjaśnianie znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu
- Wykorzystywanie znanych piktogramów do kodowania informacji
- Rozwijanie zdolności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- Ćwiczenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia oraz z punktu widzenia innej osoby
- Porządkowanie przedmiotów według długości malejącej i wzrastającej
- Dostrzeganie znaczenia liter i cyfr i numeracji w życiu codziennym
- Kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
- Wdrażanie do korzystania z różnych źródeł wiedzy jak np. albumy, internet, książki
- Budowanie zainteresowań technicznych
- Poszerzanie znajomości liter „z”, „Z”, „c”, „C”
- Wyrażania ekspresji twórczej w czasie czynności konstrukcyjnych i zabawy
- Doskonalenie orientacji w przestrzeni sieci kwadratowej
- Układanie i opowiadanie historyjek obrazkowych
- Kształtowanie zdolności odczytywania instrukcji obrazkowo – wyrazowych
- Rozumienie pojęcia „o ile więcej?”, „o ile mniej?”
- Ćwiczenie posługiwania się pojęciami: jutro, wczoraj, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, dni tygodnia i miesięcy
- Wdrażanie do obserwacji przyrody i zabaw badawczych ze stawianiem hipotez i wyciąganiem wniosków
- Ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różne formy ekspresji
- Zapoznanie z alfabetem Mose'a
- Wzbogacanie wiedzy na temat środków transportu, roślin i zwierząt wodnych
- Wspieranie myślenia w zakresie stałości objętości
- Wdrażanie do eksperymentów językowych