Zadania wspierające rozwój dziecka na miesiąc luty
Smerfy
Zadania do realizacji:
- Kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów,
- Kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych,
- Kształtowanie czynności samoobsługowych – rozkładanie przyborów do prac plastycznych oraz technicznych i sprzątanie po zajęciach,
- Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- Rozszerzanie słownika o wyrażenia i zwroty dotyczące uczuć i emocji,
- Wdrażanie do czynnego i zgodnego współdziałania w zespole rówieśniczym,
- Kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspólnego muzykowania,
- Wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką, sztuką, teatrem,
- Doskonalenie umiejętności określanie i wyrażania swoich emocji (gra aktorska – wchodzenie w rolę, wczuwanie się w odgrywaną postać, ćwiczenie z użyciem rekwizytu i bez)
- Poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka, aktor, reżyser, pisarz, choreograf, malarz, rzeźbiarz, artysta),
- Doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, wypowiadania się na dany temat,
- Budowanie zainteresowania dziecka językiem ojczystym,
- Kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie,
- Poznawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły zainteresowanie dziecka,
- Kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłków z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku,
- Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej.
Tematy do realizacji:
- Hej, ha, co to gra?
- Malujemy świat
- Zaproszenie do teatru
- Dzieci – wspaniali artyści