Zadania wspierające rozwój dziecka na miesiąc luty

Smerfy

Zadania do realizacji:

  • Kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów,
  • Kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych,
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych – rozkładanie przyborów do prac plastycznych oraz technicznych i sprzątanie po zajęciach,
  • Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • Rozszerzanie słownika o wyrażenia i zwroty dotyczące uczuć i emocji,
  • Wdrażanie do czynnego i zgodnego współdziałania w zespole rówieśniczym,
  • Kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspólnego muzykowania,
  • Wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką, sztuką, teatrem,
  • Doskonalenie umiejętności określanie i wyrażania swoich emocji (gra aktorska – wchodzenie w rolę, wczuwanie się w odgrywaną postać, ćwiczenie z użyciem rekwizytu i bez)
  • Poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka, aktor, reżyser, pisarz, choreograf, malarz, rzeźbiarz, artysta),
  • Doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, wypowiadania się na dany temat,
  • Budowanie zainteresowania dziecka językiem ojczystym,
  • Kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie,
  • Poznawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły zainteresowanie dziecka,
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłków z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku,
  • Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej.

Tematy do realizacji:

  • Hej, ha, co to gra?
  • Malujemy świat
  • Zaproszenie do teatru
  • Dzieci – wspaniali artyści