Zadania wspierające rozwój dziecka na miesiąc listopad
Słonka
Kręgi tematyczne:
- Dbamy o bezpieczeństwo
- Kochamy Cię, Polsko!
- Deszczem malowane
- Nasze emocje
Zadania do realizacji:
- Wzbudzanie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
- Doskonalenie czytania prostych sylab z poznanymi literami
- Wzbudzanie zainteresowania literami „d,D”, „k,K”,”u,U” oraz cyfr 4 i 5 przez różnorodne działania plastyczne, graficzne, konstrukcyjne i ruchowe
- Kształtowanie pojęcia liczb 4 i 5
- Uświadamianie związku między sytuacjami a ich konsekwencjami
- Utrwalanie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112
- Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
- Doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie: dwójkami, piątkami i dziesiątkami
- Wzbudzanie zrozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych
- Wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką i uściślanie pojęć
- Nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach i legendach
- Nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich
- Wyrażanie swojego zrozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliski otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych
- Doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z własnego punktu widzenia i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
- Kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski, szczególnie wskazywanie własnej miejscowości
- Wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pór roku, nazw miesięcy i dni tygodnia
- Poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
- Kształtowanie postaw proekologicznych
- Ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną i ruchową
- Stosowanie w pracach plastycznych pełnej palety barw, eksperymenty z mieszaniem kolorów
- Doskonalenie umiejętności podpisywania się własnym imieniem w praktycznych sytuacjach
- Porównywanie liczebności zbiorów z określeniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
- Poznanie znaków „<”, „>”, „=” i układanie oraz odczytywanie zapisów z tymi znakami
- Konstruowanie gry planszowej z wykorzystaniem znaków, symboli i wyrazów.