Zadania wspierające rozwój dziecka na miesiąc listopad

Słonka

Kręgi tematyczne:

  • Dbamy o bezpieczeństwo
  • Kochamy Cię, Polsko!
  • Deszczem malowane
  • Nasze emocje

Zadania do realizacji:

  1. Wzbudzanie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
  2. Doskonalenie czytania prostych sylab z poznanymi literami
  3. Wzbudzanie zainteresowania literami „d,D”, „k,K”,”u,U” oraz cyfr 4 i 5 przez różnorodne działania plastyczne, graficzne, konstrukcyjne i ruchowe
  4. Kształtowanie pojęcia liczb 4 i 5
  5. Uświadamianie związku między sytuacjami a ich konsekwencjami
  6. Utrwalanie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112
  7. Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
  8. Doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie: dwójkami, piątkami i dziesiątkami
  9. Wzbudzanie zrozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych
  10. Wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką i uściślanie pojęć
  11. Nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach i legendach
  12. Nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich
  13. Wyrażanie swojego zrozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliski otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych
  14. Doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z własnego punktu widzenia i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  15. Kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski, szczególnie wskazywanie własnej miejscowości
  16. Wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pór roku, nazw miesięcy i dni tygodnia
  17. Poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
  18. Kształtowanie postaw proekologicznych
  19. Ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną  i ruchową
  20. Stosowanie w pracach plastycznych pełnej palety barw, eksperymenty z mieszaniem kolorów
  21. Doskonalenie umiejętności podpisywania się własnym imieniem w praktycznych sytuacjach
  22. Porównywanie liczebności zbiorów z określeniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
  23. Poznanie znaków „<”, „>”, „=” i układanie oraz odczytywanie zapisów z tymi znakami
  24. Konstruowanie gry planszowej z wykorzystaniem znaków, symboli i wyrazów.