Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji we wrześniu:
Żabki
- Ustalenie kodeku grupowego – norm i zasad obowiązujących w grupie Żabki,
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- integracja grupy, powitanie dzieci przyjętych do grupy,
- poszerzenie wiedzy o sobie: przypomnienie nazw części ciała, rola zmysłów,
- utrwalenie orientacji w schemacie ciała,
- określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,
- współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych,
- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
- poznawanie zasad ruchu drogowego dotyczącego prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po ulicach i drogach,
- poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych;
- poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji, poznawanie roli policjanta;
- poznanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie;
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
- mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
- klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy, łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu,
- wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
- bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
Zadania do codziennej realizacji:
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy wspólnymi zabawkami,
- wdrażanie do przestrzegania zasad ustalonych w grupie; zgodna zabawa, odkładanie zabawek na wyznaczone miejsca, posługiwanie się umiarkowanym głosem podczas zabaw,
- zabiegi higieniczne po wejściu do sali, po zabawie i przed posiłkami ( przypomnienie zasad dokładnego mycia rąk) – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie,
- nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.