Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji we wrześniu:

Żabki
  • Ustalenie kodeku grupowego – norm i zasad obowiązujących w grupie Żabki,
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • integracja grupy, powitanie dzieci przyjętych do grupy,
  • poszerzenie wiedzy o sobie: przypomnienie nazw części ciała, rola zmysłów,
  • utrwalenie orientacji w schemacie ciała,
  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,
  • współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych,
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
  • poznawanie zasad ruchu drogowego dotyczącego prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po ulicach i drogach,
  • poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych;
  • poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji, poznawanie roli policjanta;
  • poznanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:  bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie;
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
  • mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy, łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu,
  • wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;

Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy wspólnymi zabawkami,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad ustalonych w grupie; zgodna zabawa, odkładanie zabawek na wyznaczone miejsca, posługiwanie się umiarkowanym głosem podczas zabaw,
  • zabiegi higieniczne po wejściu do sali, po zabawie i przed posiłkami  ( przypomnienie zasad  dokładnego mycia rąk) – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie,
  • nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.