Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji w styczniu

Żabki
  • Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku;
  • Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia;
  • Zapoznanie z zawodem zegarmistrza,
  • Zapoznanie z zegarem,
  • Zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy;
  • Nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, i nocy;
  • Wzbogacanie wiedzy o ptakach,
  • Wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,
  • Zdobywanie wiedzy o pracy leśniczego,
  • Wzbogacanie wiedzy o zwierzętach i sposobach spędzania przez nie zimy.
  • Uwrażliwienie dzieci na konieczność dokarmiania zwierząt w okresie zimowym.
  • Rozmowa na temat rodziny oraz roli babć i dziadków.
  • Uwrażliwienie dzieci na potrzeby osób starszych.
  • Zapoznanie z pracą fryzjera, archeologa, weterynarza i lekarza.
  • Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  •  Wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • Wspólne z nauczycielem czytanie tekstów obrazkowo-wyrazowych (nauczyciel czyta tekst, dzieci podają nazwy obrazków).
  • Poznawanie liter drukowanych – małych i wielkich: S,s,  N,n, B,b
  • Utrwalenie zapisu graficznego poznanych liczb od 0 do 7. Doskonalenie liczenia w zakresie 7.
  • Bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;

Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy wspólnymi zabawkami,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad ustalonych w grupie; zgodna zabawa, odkładanie zabawek na wyznaczone miejsca, posługiwanie się umiarkowanym głosem podczas zabaw,
  • zabiegi higieniczne po wejściu do sali, po zabawie i przed posiłkami  ( przypomnienie zasad  dokładnego mycia rąk) – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie,
  • nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych: zakładanie i zdejmowanie butów, ubieranie się i rozbieranie,

Tematy do realizacji :

1. Jak mija nam czas.

2. Zwierzęta zimą.

3. Kim są rodzice moich rodziców?

4. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?