Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji w marcu
Smerfy
Zadania do realizacji:
- Kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku, samodzielne ubieranie się i rozbieranie;
- Kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała;
- Rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacja, praca nadgarstka);
- Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej w czasie ćwiczeń i zabaw ruchowych
- Dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody;
- Przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą;
- Budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (woda, ziemia, powietrze);
- Kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych;
- Wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej;
- Budowanie systemu wartości dziecka – odpowiedzialność, empatia, szacunek;
- Wdrażanie do respektowania norm społecznych przyjętych w kontrakcie grupowym;
- Wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin oraz o zwroty związane z kosmosem;
- Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze;
- Rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmiotów wg podanego kryterium;
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów, kolorów;
- Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;
- Nauka piosenek: „Ufoludki, „Maszeruje wiosna”, „Pomaluję cały świat” - kształtowanie pamięci i wrażliwości muzycznej
Tematy do realizacji:
- Zwierzęta i rośliny wokół nas
- Kosmiczne przygody
- Mali ekolodzy
- Od kurnika do świątecznego koszyka