Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji w marcu

Smerfy

Zadania do realizacji:

  • Kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku, samodzielne ubieranie się i rozbieranie;
  • Kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała;
  • Rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacja, praca nadgarstka);
  • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej w czasie ćwiczeń i zabaw ruchowych
  • Dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody;
  • Przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą;
  • Budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (woda, ziemia, powietrze);
  • Kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych;
  • Wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej;
  • Budowanie systemu wartości dziecka – odpowiedzialność, empatia, szacunek;
  • Wdrażanie do respektowania norm społecznych przyjętych w kontrakcie grupowym;
  • Wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin oraz o zwroty związane z kosmosem;
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze;
  • Rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmiotów wg podanego kryterium;
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów, kolorów;
  • Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;
  • Nauka piosenek: „Ufoludki, „Maszeruje wiosna”, „Pomaluję cały świat” - kształtowanie pamięci i wrażliwości muzycznej

Tematy do realizacji:

  1. Zwierzęta i rośliny wokół nas
  2. Kosmiczne przygody
  3. Mali ekolodzy
  4. Od kurnika do świątecznego koszyka